KirjasivuAlnor, William M.:UFOs in the New Age: Extraterrestrial Messages & the Truth of ScriptureBaker Book House, Grand Rapids, MI,1992. 293 sivua
Tämän kirjan kustantaja Baker Book House, eli sen alaosasto
Cry Book on aikaisemmin julkaissut useita hengellisiä eli uskonnollisia kirjoja
ja näin ollen on hyvin selvää jo alusta alkaen että tämänkin kirjan on
kirjoittanut henkilö joka katsoo ufoilmiötä uskonnolliselta kannalta.
Kirjan takakannesta ilmenee että Alnor nykyisin toimii
toimittajana The Christian Research Journal- nimisessä julkaisussa.
Kirjan alussa Alnor ottaakin ufologian esille nimenoman
uskonnolliselta kannalta.
Tutkittuaan ufoilmiötä monen vuoden ajan Alnor on tullut
siihen lopputulokseen että ufot ovat todellisia ja että tuhannet ihmiset ympäri
maailmaa saavat viestejä ufoista ja että nämä viestit muodostavat ns. New Age-
ilmiön selkärangan .
Alnor lainaakin tässä Washingtonin osavaltiosta kotoisin
olevaa suomalaissyntyistä Wayne Ahoa joka toteaa että ihmiskunta on valtavan
muutoksen edessä.
Tutkittuaan ufoilmiötä ja nimenomaan kanavien viestejä ja
vertailemalla näitä viestejä keskenään ja vertailemalla niitä Raamattuun Alnor
tuleekin siihen tulokseen että hän varoittaa ihmisiä että heidän ei tule olla
tekemisissä ufoilmiön kanssa ollenkaan varsinkaan niiden sanomien kanssa
huolimatta siitä miten kiehtovia nämä sanomat ovat.
Varoittavana esimerkkinä Alnor kertoo tapauksesta joka on
hyvin tunnettu ufologiassa jolloin kuusi amerikkalaista asevelvollista
karkasivat tukikohdastaan Saksassa ja matkustivat Gulf Breezeen USA: han
saatuaan
' jostain ' toimintaohjeet joiden mukaan heidän piti tehdä
näin.
Alnor kertoo että tässä kirjassa hän tulee kertomaan miten
hän on tullut siihen tulokseen että nämä viestit eivät suinkaan ole peräisin
avaruusolennoilta ja että ne nimenomaan eivät tarkoita hyvää.
Kirjassaan Alnor tulee selittämään miksi hän itse uskoo
näin.
Kirjan ensimmäisessä luvussa Alnor jostain syystä lainaa
erittäin paljon Brad Steigerin kirjaa ' The Fellowship ' ja Alnorin mukaan
Steiger yrittää tehdä kirjasta jopa uutta Raamattua joka väite saattaa
kuulostaa omituiselta monen mielestä.
Tässä ensimmäisessä luvussa Alnor keskustelee erittäin
paljon luvusta 144.000 joka hänen mukaansa ja avaruusolentojen ilmoitusten
mukaan tulee pelastautumaan Maapallolta kun maailmanloppu tulee.
Toisessa luvussa Alnor kertoo viljakuvioista ja pohtii että
ovatko ne avaruusolentojen aikaansaannoksia joissa on sanomia meille.
Suurin osa tästä toisesta luvusta liittyy kuitenkin
Raamatussa mainittuun Jeesuksen toiseen tulemiseen ja Alnor kertoo että hän on
tutkinut tarkkaan näiden kanavien sanomia joissa varsin usein puhutaan tästä
toisesta tulemisesta mutta kuitenkin sillä tavalla että Jeesus Kristus on
jätetty pois kuvioista, eli päähenkilö, Jeesus Kristus, on pois tästä toisesta
tulemisesta.
Sivulla 53 Alnor sanoo että hän ei usko että tämä on mikään
sattuma. Alnorin mukaan Raamatussa puhutaan Jeesuksen toisesta tulemisesta,
siis fyysisessä muodossa, yli 500 kertaa.
Alnorin mukaan tämä on tarkkaan harkittu avaruusolentojen
taholta eli tarkoitus on vähentää kristinuskon merkitystä ihmisten keskuudessa
ja johtaa ihmisiä harhaan.
Kirjan kolmannessa luvussa Alnor huomauttaa että
suurimmassa osassa kanavoiduissa sanomissa väitetään että Jeesus Kristus ei
ollut se mikä kristityt sanovat, että hän ei ollut Jumala ruumiillistumana,
eikä toisena pyhässä kolminaisuudessa, kuten kirkko on opettanut 2000 vuoden
ajan, vaan että hän oli vähemmän tärkeä tekijä.
Alnorin mukaan useat kontaktihenkilöt vastaanottavat
ulkoavaruudesta sanomia jotka tukevat näitä väitteitä ja joidenkin mukaan
sanomien lähettäjä on jopa Jeesus itse.
Alnor käyttääkin sitten tämän luvun loppuosaa todistaakseen
Raamatun avulla että Jeesus Kristus oli todellakin Jeesus Kristus.
Kirjan neljännessä luvussa Alnor lainaa suurimmaksi osaksi
Douglas Curranin kirjaa ' In Advance of the Landing: Folk Concepts of Outer
Space '
jossa käydään lyhyesti läpi ufologiaa alkaen Arnoldin
havainnosta 1947.
Alnor sanoo tämän jälkeen että ' ottaen huomioon kaikkia
näitä havaintoja joita näköjään tulee lisääntymässä määrin ' niin hän on varma
siitä ' että jotakin todellakin on meneillään ' .
Kirjan viidennessä luvussa Alnor luettelee tunnettuja
kontaktihenkilöitä alkaen Adamskista ja jatkaen van Tasseliin, George Kingiin
ja Aetherius Societyyn. Hän mainitsee muitakin tunnettuja kontaktihenkilöitä.
Tässä löydän muuten kirjasta varsinaisen virheen kun Alnor
kertoo Adamskista että kun Adamski kirjoitti kirjojaan niin sama teksti oli
ilmestynyt aikaisemmin toisen kirjailijan kirjassa. Alnorin
mukaan Adamski vaihtoi vain sanat 'Â Royal Order of Tibet ' sanoihin ' Space
Brothers ' ja ' Cosmic Brotherhood ' .
Alnor sanoo tässä että Adamski oli kopioinut erään toisen
kirjailijan kirjaa ja vaihtanut sen kirjailijan kertomusta omaan
kertomukseen. Alnor tässä viittaa Melton & Eberhartin julkaisemaan kirjaan,
mutta tämähän on virhe sillä Adamskihan oli itse perustanut tuon Royal Order of
Tibet - järjestön ja julkaisi itse sen nimissä uutislehtisiä kauan ennen kuin
hän julkaisi näitä avaruuskirjoja.
On luultavaa että Alnor tässä ei ole itse syventynyt tuohonÂ
Roayl Order of Tibet- asiaan, vaan löytänyt asian jostain viitteestä ja sitten
erehtynyt näissä viitteissä.Â
Alnor sitten viittaa The Christian Research Journalin
toimittajaan ja hänen kirjoitukseensa jossa viitataan Raamattuun ja sanotaan
että ei pidä harrastaa spiritismiä eikä pidä ottaa yhteyttä henkiolentoihin, eli
Raamattu kieltää tällaiset yhteydenotot, niin kuin tapahtuu kanavoimisessa.
Alnor viittaa myös Whitley Strieberiin joka kirjassaan '
Communion ' , mutta myös myöhemmin ' Transformation ' - kirjassa, huomauttaa
että hän ei tiedä keneen hän on yhteydessä ja mistä nämä olennot ovat kotoisin
jotka kommunikoivat Strieberin kanssa.
Alnor huomauttaa myös että Raamattu opettaa että pahat
henget joskus voivat kertoa todellisia asioita mutta aina sillä tavalla että
viestissä on jotakin perätöntä sen lisäksi .
Tämän jälkeen Alnor sitten kertoo ns. ' walk- in'- ilmiöstä,
eli tapauksista joissa väitetään että jokin olento on ' kävellyt sisään '
johonkin ihmiseen, eli ottanut ihmisen haltuunsa ja asuu hänessä ja toimii
tämän ihmisen kautta.
Alnor viittaa nimenomaan tunnettuun kirjailijaan Ruth
Montgomeryyn joka on kirjoittanut lukuisia kirjoja. Alnor huomauttaa nimenomaan
että Ruth Montgomery ei ollut kuka tahansa sekopää vaan hän oli erittäin
tunnettu huipputoimittaja joka osallistui ' Meet the Press ' - televisio-
ohjelmaan säännöllisesti ja oli huipputoimittaja Washingtonissa joka
työskeneteli The New York Daily News- lehdessä. Hän mm. kirjoitti Valkoisesta
Talosta, kongressista, ulkoministeriöstä jne. Montgomery kirjoitti myös kirjan
Lady Bird Johnsonista ja lisäksi hänellä on nimikirjoitukset kuudelta
presidentiltä joita hän on haastatellut, alkaen Rooseveltista ja loppuen
Johnsoniin.
Alnor mainitsee tässä muutaman Montgomeryn ennustuksen ja
tällöin on hyvä muistaa että tämä kirjahan julkaistiin jo vuonna 1992
alunperin, joten on hauskaa verrata Montgomeryn ennustuksia todellisuuteen:
-Näihin ennustuksiin kuuluu mm. että 1990- luvulla Amerikka
tulee
 valitsemaan erään ' walk- in ' - henkilön presidentiksi.
-Lisäksi Maapallon akseli siirtyy vuonna 2000 ja seuraukset
ovat
 kaoottiset, mutta sen jälkeen alkaa uusi kultainen ajanjakso ja Kristuksen
 henki tulee Maan päälle.
Tässä Alnor huomauttaa että Montgomeryn ennustus on
ristiriidassa Raamatun kanssa.
Nythän me tiedämme vuonna 2007 ettei ainakaan mitään akselin
siirtymistä ole tapahtunut.
Alnor huomauttaa taas että Raamatussakin todetaan että on
olemassa olentoja muista ulottuvuuksista jotka voivat ottaa henkilön ruumiin
haltuunsa, eli että jo Raamattu tunte tällaiset ' walk- in 'it.
Mutta Raamatussa tarkoitetaan nimenomaan demoneja.
Alnor palaa taas Strieberiin ja toteaa että hänen
käsityksensä mukaan Strieber on jo siinä tilanteessa että hän on riivattu, ja
että Strieber itse sanoo että hän on välillä peloissaan ja kutsuu näitä
olentoja
' pedoiksi, Â ja että he tulevat syömään sielumme. He ovat
demoneja ja he tulevat raahaamaan minut helvettiin. He ovat pahoja muukalaisia
ja he tulevat sieppaamaan meitä ja vievät meidät jonkinlaiseen kokeeseen ' .
Tämän jälkeen Alnor viittaa Barbara Shutte- nimiseen entiseen
kontaktihenkilöön joka irrottautui näistä kontakteista hyväksymällä Kristuksen
pelastajana vuonna 1984 jolloin hänen kontaktit muukalaisten kanssa loppuivat.
Nykyisin Schutte uskoo että nämä avaruusolennot itse asiassa
olivat demoneja jotka saivat hänet haltuunsa vähäksi aikaa.
Kirjan kuudennessa luvussa Alnor puhuu edelleen Strieberistä
ja hänen kirjoistaan ja siitä merkityksestä joka niillä on ollut ufologialle ja
lisäksi Alnor ottaa esille näyttelijätär Shirley Maclainen joka joskus
mainitaan ufologiassa ja Alnorin mukaan Shirley MacLaine on Strieberin jälkeen
se joka toiseksi eniten on vaikuttanut ufologiaan ja sen merkitykseen New
Agessa.
Suomalainen ufologi voi kyllä olla eri mieltä tässä asiassa
koska vaikka Shirley MacLaine joskus mainitaankin kirjallisuudessa, ja joskus
hänestä puhutaankin, niin ei allekirjoittanut ainakaan ole milloinkaan
havainnut että hänellä olisi mikään suuri rooli ufologiassa ainakaan
kansainvälisesti katsottuna.
Tämän jälkeen Alnor tutkii mistä Shirley MacLaine on saanut
ajatuksensa ja Alnor eksyy tämän jälkeen sitten okkultismiin ja myytteihin ja
puhuu kadonneista mantereista, kuten Atlantiksesta ja Lemuriasta, ja sittten
hän puhuu Madame Blavatskysta ja pohtii pitkään taas että onko Lemuria
ollenkaan ollut edes olemassa ja millainen vaikutus näillä myyteillä on New
Ageen.
Sitten sivulla 116 Alnor puhuu The Seth- materiaalista eli
erään kanavan, Robertsin, kanavoimasta materiaalista.
Tässä luvussa Alnor mielestäni eksyy aika pitkälle pois
ufologiasta periaatteessakin koska hän puhuu kaiken maailman muista
okkultisista asioista kuten myyteistä, kuten jo aikaisemmin sanoin.
Se punainen lanka jota Alnor tässä seuraa on se että
Raamattu aivan selvästi varoittaa meitä joutumasta tekimisiin salaisten
tietojen kanssa.
Alnorin mukaan nämä salaiset tiedot liittyvät mainittuihin
kadonneisiin mantereihin ja sivilisaatioihin, eli Alnorin mukaan kyseessä on
Paha joka yrittää saada meitä kiinnostumaan kadonneista mantereista, ufoista ja
mystisistä voimista, selvännäkemisestä jne.
Mutta nämä ovat ansoja joita Paha on virittänyt meille.
Tässä täytyy myös huomauttaa että lukija havaitsee hyvin
nopeasti että Alnor on kovasti kiinni tässä New Age- sanassa joka on jo kirjan
nimessä.
Lisäksi se on esillä kirjassa miltei joka sivulla jossa
Alnor viittaa New Ageen, New Ageen, New Ageen....ja tuo esille mitä kaikkea
hänen mielestään kuuluu tähän ilmiöön.
Tässä vaiheessa lukija on jo ymmärtänyt sen että Alnorin
mukaan New Age on täysin Raamatun vastainen ilmiö.
Lukija havaitsee myös tässä vaiheessa sen että kun tässä
kirjassa puhutaan ufoista ja ufologiasta niin sillä ei tarkoiteta lainkaan ns.
tavallisia ufohavaintoja ja niiden tutkimista, vaan tässä puhutaan nimenomaan
kontaktihenkilöistä ja kanavista.
Tässä allekirjoittanut muuten tekee havainnon jonka olen
tehnyt jo usein aikaisemminkin eli ne kirjailijat jotka tutkivat ufoilmiötä
uskonnolliselta kannalta, eli teologiselta kannalta, niin he puhuvat miltei
poikkeuksetta nimenomaan kontaktihenkilöistä ja kanavista ja harvoin, jos ollenkaan,
ns. tavallisista ufohavainnoista ja havaitsijoista.
Tämä on sellainen tilanne jota kaikki ei ymmärrä, että
puhumme osittain eri asioista kun puhumme ufoilmiöstä. Kun tavallinen
ufotutkija puhuu ufoilmiöstä ja uskontotieteilijä puhuu ufoilmiöstä niin hyvin
usein he puhuvat aivan eri asiasta. Â
Kirjan luvussa 7 Alnor kertoo Hollywoodista ja niistä
filmeistä ja TV- sarjoista joissa on näytetty muukalaisia eli avaruusolentoja
ja Alnor kiinnittää huomiota siihen että ennen vanhaan filmeissä kuvattiin muukalaisia
erittäin oudoiksi ja pahoiksi ja ilkeiksi, mutta viime vuosien aikana on tehty
useita filmejä ja sarjoja joissa muukalaiset ovat ystävällisiä.
Alnorin mielestä kyseessä on tahallinen manipulaatio, eli
joku on vaikuttanut filmien tekijöihin niin että he nykyisin tekevät filmejä
joissa muukalaiset ovat ystävällisiä.
Alnor kiinnittää myös huomiota siihen että monessa filmissä
niin on tietoisesti tai alitajuisesti mukana uskonnollinen tekijä ja hän
viittaa esim. filmiin ' Kolmannen asteen yhteys ' jossa loppukohtauksessa on
valtava, giganttinen avaruusalus joka laskeutuu ja tämä alus on täynnä valoja
ja Alnorin mielestä tämä viittaa aivan selvästi Raamatun Uuteen Jerusalemiin.Â
Myös filmissä ET jossa ET pitkällä sormellaan koskettaa
lasta niin Alnorin mielestä tämä muistuttaa erittäin paljon Michelangelon
maalausta Sikstuksen kappelissa jossa Jumala sormellaan koskettaa Aatamia .
Alnor puhuu myös erittäin pitkään Star Trek- sarjasta ja
filmeistä ja on havaitsevinaan että viimeisissä filmeissä ja sarjassa on selvä
vaikutus siihen suuntaan että muukalaiset ovat ystävällisiä ja Alnor pohtii
sitä että sarjan luoja Gene Roddenberry on ilmeisesti saanut vaikutteita toimia
tällä tavalla.
( Allekirjoittaneen huomautus tämän kirjaesittelyn
lukijalle: Katso allekirjoittaneen kirjaesittely Phyllis V. Schlemmerin
kirjasta ' The Only Planet of Choice ' . )
Alnor pohtii sitä että onko tilanne nyt se että filmien ja
sarjojen avulla valmistellaan ihmiskuntaa siihen että muukalaiset tulevat
laskeutumaan Maan päälle lähitulevaisuudessa?
Tässä Alnor myös julistaa nyt käsityksensä että keskeinen
tekijä kun puhutaan muukalaisista, New Agesta ja yhteyksistä toisten maailmojen
olentoihin, niin huolimatta siitä mitä he ovat, niin heidän tärkein tehtävänsä
näyttää olevan muuttaa käsityksemme siitä mitä ajattelemme Jumalasta.
Tässä yhteydessä löydän myös varsinaisen virheen kirjasta,
eli kun Alnor kertoo sivulla 132 NASAn entisestä työntekijästä tri Fred
Bellistä, että hänen mielestään ' harmaat ' ovat Zeta Reticulumista kotoisin
oleva myyttinen reptiilirotu joka on myrkyttämässä Maapallon vesivarastoja
niin tiedämmehän varsin hyvin että nämä ns. ' harmaat ' eivät ole reptiilin
näköisiä.
Kirjan 8. luvussa Alnor kertoo millaista oli Israelissa
vuonna 650 e. Kr.
jolloin ihmiset palvoivat Baal- jumalaa ja uhrasivat lapsia
ja polttivat lapsia elävinä Baal- jumalan kunniaksi.
Tähän aikaan eli myös kuningas Salomon jota on sanottu
maailman viisaimmaksi ihmiseksi.
Alnor kertoo että Salomon palvoi myös Ashtoreth- jumalatarta
joka ilmoitti olevansa yhteydessä tähtiin ja Alnor huomauttaa että tästä
nimestä on olemassa monta muunnelmaa, kuten esim. Astaroth, Ishtar ja Astarte
ja nykyisin Ashtar.
Alnor sitten kertoo miten jo tuohon aikaan palvottiin
olentoja jotka olivat pahoja. Nykyisin on monta kanavaa jotka väittävät
kanavoivansa Ashtarin sanomia, mm. Tuella ja muita.
Eräs joka kertoo Ashtarista on kirjailija Timothy Green
Beckley ja hänen kustantamonsa Inner Light Publishing Company.
Kirjan sivulla 148 törmään merkillisyyteen. Siinä viitataan
Yhdysvaltojen kongressin virkailijaan Lynn Catoeen joka on tunnettu siitä että
hän kävi läpi ja luetteloi suuren määrän ufokirjoja- ja artikkeleita ja
julkaisi sitten tämän luettelon kirjamuodossa. Catoe on todennut ja sanonut
että useat niistä uforaporteista jotka nykyisin julkaistaan populäärilehdissä
kertovat tapahtumista jotka ovat hämmästyttävän samanlaisia kuin ne tapaukset
joissa henkilö on demonien riivaama tai kärsii psyykkisistä ilmiöistä jotka
jo kauan ovat olleet tuttuja teologeille ja parapsykologeille.
Merkillistä tässä on se että juuri tuo lause tässä kirjassa
on alleviivattu keltaisella tussilla eikä allekirjoittaneella ole tapana
alleviivata mitään kirjoissa ja minulla ei ole aavistustakaan siitä kuka on
tehnyt tämän alleviivauksen tässä aivan uudessa, lukemattomassa kirjassa.
Muita kohtia tässä kirjassa ei ole alleviivattu.
Alnor ottaa myös esille englantilaisen Aleister Crowleyn
jota on sanottu maailman kieroutuneimmaksi ihmiseksi joka harrasti kaiken
maailman okkultisia asioita.
Alnor otta esille Crowleyn tässä kirjassa sen takia että
Crowley kerran joi teetä yhdessä tunnetun mystikon George Gurdjieffin kanssa ja
toisaalta Alnor väittää että Whitley Strieber on saanut vaikutteita tältä
Gudjieffilta.
Alnorin ns. ' pointti ' tässä jutussa on se että kun Crowley
ennen vuotta 1945 piirsi kuvan olennosta joka oli kotoisin Siriuksesta niin
Crowleyn piirros muistuttaa erittäin paljon sitä kuvaa joka on Strieberin
kirjan
' Communionin ' kannessa ja josta on tullut maailmankuulu.
Kirjan 9. luvussa Alnor käy filosofista keskustelua siitä
että missä Jumala on?
Alnor kertoo että usein ns. New Age- liikkeessä viitataan
Raamattuun ja Jeesuksen sanoihin luvussa Johannes 10:34 joiden mukaan Jeesus
sanoo että ' Te olette Jumalia ' . Alnor toteaa että sen sijaan että New Age-
kannattajat lukisivat eteenpäin ja katsoisivat mihin tämä viite kuuluu niin he
toistavat tätä ja ovat sitä mieltä että me kaikki, siis ihmiset kaikkialla,
että me olemme jumalia ja tätä vastaan Alnor väittelee kiivaasti ja sanoo että
näin ei voi olla että ihmiset olisivat jumalia.
Alnor toteaa että ne viestit joita kanavat saavat
muukalaisilta ovat yhtä luotettavia kuin ne vastaukset joita saadaan jos
käytetään Quija- lautaa, Tarotkortteja, kädestälukemista tai käsiala-
analyysia, seanssia, automaattikirjoitusta, auranlukemista, kristallipalloon
tuijottamista tai astrologiaa.
Kaikki on yhtä ja samaa.
Kaikki liittyy spiritismiin niinkuin asia ilmaistaan
Raamatussa ja Raamattu tuomitsee sen jyrkästi.
Alnor toteaa että hän ei ole ikinä kuullut tapauksesta
jolloin avaruusolennot yrittäisivät temppuilla kristityn kanssa.
Alnor ei ole ikinä kuullut tällaisesta tapauksesta.
Kirjan 10. luvussa Alnor kertoo sveitsiläisestä Billy
Meierista ja ranskalaisesta Vorilhonista ja syyttää molempia siitä että he ovat
kirjoittaneet erittäin kriittisesti Raamatusta ja Jeesuksesta ja Alnor pitää
heitä aikaisemmin mainittuina  väärinä profeettoina.
Ikävä kyllä niin tässä luvussa törmään myös asiaan jossa
Alnor näyttää harrastavan tahallista vääristelyä:
Kun Alnor kertoo Meierin avaruusolennoilta saamasta
metallikappaleesta niin Alnor viittaa nimenomaan Gay Kinderin kirjaan ' Ligth
Years ' ja toteaa että ' metallia testanneiden laboratorioiden nimiä ei kerrota
sekä että Arizonan yliopiston lausunnon mukaan metalli oli pelkkää
valurautaa... josta tehdään tina- tai peltiastioita ' .
Alnor viittaa tässä nimenomaan Kinderin kirjaan, mutta
jättää tyystin kertomatta IBM- yhtiön tiedemiehen tri Marcel Vogelin testeistä
jotka hämmästyttivät Vogelia suuresti.
Näistä testeistä voidaan lukea allekirjoittaneen Kinderin
kirjaesittelystä.
Näyttää siltä että Alnor on tahallisesti jättänyt Vogelin
mainitsematta.
Todettakoon tässä ohimennen että juuri tässä kohdassa on
Alnorille sattunut hassu kömmähdys. Kun hänen pitää sanoa valurautaa (
potmetal) englanniksi niin kirjassa lukeekin vahingossa ' potmeal ' joka on
eräs ruokalaji.
Â
Kirjan 11. luvussa Alnor toteaa ettei ufoilmiö suinkaan ole
mikään uusi ilmiö vaan että se on esiintynyt satoja, ehkä tuhansia vuosia
kautta ihmiskunnan historian mutta että ufot on kutsuttu eri nimillä koska sen
ajan ihmisillä ei ole ollut muita nimiä.
Myös muukalaiset ovay aikaisemmin olleet kuvioissa mukana
mutta hekin ovat kulkeneet eri nimillä, incubi ja succubi jne.
Alnor kiinnittää myös huomiota siihen miten ufon malli on
muuttunut sikarimaisesta kiekonmalliseksi ja sen jälkeen kolmiomaiseksi ja
nykyisin Alnorin mukaan havaitaan eniten kolmiomaisia ufoja. Tämä tyyppi on
nykyisin Alnorin mukaan yleisin.
Alnorin mukaan kyseessä on Saatana joka ottaa eri muotoja.
Alnor viittaa Raamattuun jossa sanotaan että saatana voi esiintyä missä
muodossa tahansa.
Alnor varoittaa myös uusista uskonnoista jotka ovat syntneet
viime aikoina ja hän ottaa esim. mormonit ja toteaa Jacques Valleeta lainatenÂ
että jos mormonikirkon perustaja Joseph Smith eläisi tänä päivänä niin hänet
sanottaisiin kontaktihenkilöksi, mutta myös scientologia ja Urantiakirja saa
Alnorilta kritiikkiä. Kaikki nämä kolme ovat uskontoja jotka Alnorin mukaanÂ
vääristävät Raamatun ja Jeesuksen sanomaa.
Kirjan12. luvussa Alnor jättää mahdolliset kohteliaisuudet
ja siirtyy käyttämään raskasta tykistöä.
Hän suuntaa tykistönsä tulen Erich von Dänikeniin ja
Zecharia Sitchiniin ja Dänikenin kohdalla Alnor syyllistyy siihen mihin usein
syyllistytään ufologian alalla että ryhdytään henkilöön kohdistuvaan
kritiikkiin ja mollaukseen sen sijaan että pohdittaisiin itse asiaa ja tässä
Alnor esim. lainaa Timothy T. Ferris- nimistä henkilöä joka on julkaissut
artikkelin Dänikenistä Rolling Stone- lehdessä vuonna 1975 ja tämän artikkelin
mukaan Däniken on tuomittu monta kertaa petoksesta ja väärinkäytöksistä.
Yhden oikeuskäsittelyn aikana oikeuden määräämä psykiatri
määritteli Dänikenia patologiseksi valehtelijaksi ja psykopaatiksi.
Alnor on myös löytänyt Playboy- lehden artikkelin jossa on
tutkittu Dänikenin kouluaikoja ja kerrotaan että hän keskeytti koulunsa ja
toinen psykiatri oli todennut että Dänikenilla on taipumus valehtelemiseen.
Allekirjoittanut on kylläkin aikaisemmin kuullut Dänikeniin
kohdistuvaa kritiikkiä jossa on tuotu esille yksi petossyyte mutta sen sijaan
en ole kuullut aikaisemmin että hänet olisi määritelty patologiseksi
valehtelijaksi ja psykopaatiksi.  Â
Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen sellaisen väitteen.
On myönnettävä että Däniken on syyllistynyt valehtelemiseen
ja tämä on hänen suuri virheensä.
Esim. ne kultaa täynnä olevat tunnelit jotka Däniken väitti
löytäneensä Equadorista niin Däniken on itse myöhemmin myöntänyt että se oli
keksitty tarina.
Omasta mielestäni Dänikenin plussapuoleen kuuluu sen että
hän on tuonut esille tämän ajatuksen ylipäänsä että onko muinaisia
astronautteja saapunut Maahan aikaisemmin ja mielestäni on sitten yhdentekevää
onko Däniken väärässä yhdessä tai kahdessa asiassa, vaan mielestäni se on tämä
ajatus   joka minun mielestäni on se varsinainen suuri asia jonka
Däniken on tuonut esille.
Sivulla 203 Alnor moittii Dänikenia siitä että Dänikenillä
on teorioita joiden mukaan avaruusolennot olivat yhteydessä Maan tyttäriin.
Mutta kun Alnor moittii Dänikenia tästä niin sama asiahan kerrotaan
Raamatussakin. Mielestäni Alnorin kritiikki on tässä kohdassa hiukan outo.
Seuraavaksi Alnor hyökkää Sitchinia vastaan ja vertaa
Sitchinia Dänikeniin ja toteaa että Sitchin ajaa samaa asiaa kuin Däniken, eli
puhuu muinaisista astronauteista ja tämä asia on taas ristiriidassa Raamatun
kanssa.
Sitchinin kohdalla Alnorilla ei ole niin paljon sanottavaa
koska Sitchinhan on tunnettu tiedemies alallaan ja osaa lukea sumerialaista
tekstiä jota ei moni tässä maailmassa osaa ja tästä syystä Alnor ei myöskään
keksi oikeastaan paljon mitään sanomista Sitchinista kuin että hänen
tulkintansa ' eroaa tavanmukaisesta tulkinnasta ' .
Alnor kertoo sitten Frank Strangesista jota mm.
allekirjoittanut on tavannut Helsingissä kauan, kauan sitten ja Alnor
käsittelee Strangesia eri tavalla kuin Dänikenia ja Sitchinia sen johdosta että
Alnorin mukaan sekä Däniken että Sitchin puhuvat Raamatun ja Jeesuksen
vastaisesti kun taas Stranges, Alnorin mukaan, nimenomaan viittaa Raamattuun ja
Jeesukseen varsin usein ja julistaa Raamatun ja Jeesuksen sanomaa.
Tässä törmään myös asiaan jonka olen itse ottanut esille
omassa kirjassani
' Ufot ja tiedemiehet ', että Stranges monen muun asian
ohella on väittänyt olevansa teologian tohtori ja tässä Alnor kertoo Strangesin
perustamasta
 ' The International Theological Seminar of Van Nuys,
California 'Â jossa opiskelijat voivat saavuttaa jopa teologian tohtorin ( Th.
D. ) että DD: n
( Doctor of Divinity= Jumaluusopin tohtorin ) arvonimetÂ
siitä huolimatta että heillä ei ole aikaisempaa maisterin tutkintoa ja lisäksi
kestää vain 48 oppituntia näiden arvojen saavuttamiseksi.
Alnor kritisoi voimakkaasti Strangesin omia ja muille
antamia arvonimiä.
Alnor osallistuu kuitenkin Strangesin työpajaan ja tässä
työpajassa ilmenee että Stranges opettaa paljon muitakin asioita kuin niitä
joita mainitaan Raamatussa, eli Stranges opettaa miten rikastutaan,
pyramidilogiaa, ruumiistairtaantumista, auran lukemista ja miten aktivoidaan
shakrat jne ja Alnorin mukaan niin tämähän ei ollenkaan ole Raamatusta vaan
kyseessä on Alnorin mukaan siitä että myös Stranges on väärä profeetta.
Skotlantilainen Edinburghin yliopiston fil. tri Barry
Downing on tullut tunnetuksi kirjastaan ' The Bible and Flying Saucers ' jossa
Downing tulkitsee tiettyjä tapauksia Raamatussa sillä tavalla että kyseessä
saattaa olla ufot ja muukalaiset.
Alnor ei tietenkään hyväksy tätä tulkintaa vaan toteaa esim.
Hesekielin tapauksesta että Hesekiel sai nähdä näyn taivaasta ja että muu tulkinta
on täysin väärä.
Toinen kirjailija jonka
kimppuun Alnor hyökkää on G. Cope Schellhorn hänen kirjastaan '
Extraterrestrials in Biblical Prophecy 'Â ( josta allekirjoittanut on
kirjoittanut kirjaesittelyn ) .
Alnorin mukaan Schellhorn,
samalla tavalla kuin Downing, puhuvat Raamatun vastaisesti .
Tämän luvun lopussa Alnor
mainitsee myös viljakuviot ja yllättävällä tavalla hän tuo esille että
viljakuviot vievät ihmisten ajatukset pois Jumalasta ja aiheuttavat sen että he
haaskaavat aikansa.
Alnor puhuu myös Fatiman
ilmestyksestä ja on sitä mieltä että se oli Pirun aiheuttama harhanäky.
Kirjan lopussa Alnor kertoo
sivulla 236 että aivan kuten hän on näyttänyt niin on olemassa varmoja merkkejä
siitä että ilmakehässä Maan ympärillä on merkkejä ei- inhimillisestä elämästä
ja monet ihmiset, jopa uskovaiset, ovat todistaneet havainneensa ufoja.
Alnor uskoo että ne ovat
olentoja rinnakkaisesta maailmasta tai rinnakkaisesta ulottuvuudesta.
Emme tavallisesti pysty
näkemään niitä mutta ne näkevät meidät ja Alnorin mukaan seraava hypoteesi on
järkevin:
Alnor ottaa tässä esille
tunnetun esimerkin Flatlandista, eli jos olennot kaksiuloitteisessa maailmassa
yllättäen näkevät esim. kynän tai sormen joka tunkeutuu heidän maailmaansa
kolmannesta ulottuvuudesta, niin Flatlandin asukkaat eivät tajua ollenkaan
mistä on kysymys.
Ja jos tätä rataa jatkaa niin
tulemme siihen että jos neljännestä ulottuvuudesta jokin tunkeutuu meidän
kolmiuloitteiseen maailmaan niin mekään emme tajua mistä on kysymys.
Alnor viittaa taas jälleen
Raamattuun jossa puhutaan hengistä ja myös demoneista.
Alnor huomauttaa myös että
näyttää siltä että emme millään tavalla tavallisella tavalla saa yhteyttä
näihin, emme ajamalla ufoja tai ufonautteja takaa.
Nehän häipyvät vaan yks' kaks.
Joten ainoa jäljellä oleva
keino saada yhteyttä tähän ulottuvuuteen on okkultismin avulla ja tästähän
Raamattu varoittaa meitä.
Loppulauseena tästä kirjasta
allekirjoittanut ottaisi taas esille sen minkä olen ottanut muissa esittelyissä
esille että mielestäni tämä kanavailmiö pitäisi irroittaa ufoilmiöstä ja antaa
sille joku uusi nimi, vaikkapa ' kanavalogia ' tai joku muu, sillä mielestäni
niin sanottu tavallinen ufologia, eli kun puhutaan tavallisista havainnoista ja
niiden tutkimisesta, on mielestäni hyvin kaukana kanavailmiöstä ja usein myös
kontakti- ilmiöstä.
Usein löytyy kyllä aasinsiltoja
näiden väillä mutta ei aina.
Joten mielestäni kun puhutaan
ufoista tämän kirjan yhteydessä niin itse kohde, eli tunnistamaton lentävä
kohde, puuttuu kokonaan tästä kirjasta.
Sehän ei tule esille
kanavailmiössä millään tavalla ja mielestäni on väärin puhua ufologiasta, ei
aina, mutta usein.
Joten meidän pitäisi keksiä
uusi nimi tälle kanavailmiölle, eli ryhtykäämme puhumaan vaikkapa
kanavalogiasta tai jostain muusta.
Varsinkin uskontotieteilijät
näyttävät keskittyvän juuri nimenomaan kanavoimisilmiöön ja kontakti- ilmiöön
ja jättävät usein varsinaisen ufologian, eli ufohavainnot täysin pois
kuvioista.
Esim. tässä kirjassa ei ole
ainuttakaan tapausta tavallisesta ufohavainnosta tai sen tulkinnasta jos nyt
jätetään pois Barney ja Betty Hillin havainto josta kerrotaan ohimennen.
Toki Alnor mainitsee ohimennen
välillä ns. tavallisia ufohavaintoja, kuten esim. Belgian havainnot mutta kirja
ei pohdi sitä asiaa.
Björn Borg, 6.10.2007 |