KirjasivuBates, Gary:Alien Intrusion. UFOs and the Evolution ConnectionMaster Books Inc. , Green Forest, AR 2004. 382 sivua
Bates: " Tosi kristittyjä ei siepata. Jeesuksen
Kristuksen nimen lausuminen pysäyttää sieppaukset " .
Ainakin allekirjoittaneelle Bates on aivan uusi ja
tuntematon nimi ja täysin ennakkoluulottomasti ryhdyn tutkimaan Batesin paksua,
jopa 380- sivuista kirjaa. Panen nopeasti merkille että ainakin sivujen numerointi
on tehty sillä tavalla että sivujen numerot on kyllä painettu kirjanÂ
vasemmalle sivulle, mutta puuttuvat oikealla puolella. Lukijan on tyydyttävä
vasemman sivun tasanumeroihin.
Kun allekirjoittanut on päässyt sivulle 32 niin olen jo
huomannut että tämä kirjan tekijä ei ole mikään varsinainen ufoasiantuntija
vaikka onkin näköjään viime aikoina hankkinut tietoja ufoista. Tämä ilmenee
sillä tavalla että Bates tarttuu niihin varsin tunnettuihin vakiotapauksiin
joita on selostettu jo sadoissa muissa kirjoissa, eli Arnold ja Carter ja
Roswell ja Washington jne, jne.
Allekirjoittaneen uteliaisuus herää tässä vaiheessa ja
ryhdyn tutkimaan jokaisen luvun lopussa olevaa lähdeluetteloa ja huomaan että
suureksi osaksi Bates on käyttänyt Ronald Storyn kirjaa ' The Mammoth
Encyclopedia of Extraterrestrial Encounters 'Â jota Bates lainaa toistuvasti.
Lisäksi näyttää siltä että Bates käyttää Internetiä
valtavasti ja lainaa Internetista tekstiä ja lähdeluettelossa panen merkille
senkin että usein hän viittaa samaan Internetsivuun lähdeluetteloissaan, eli
viittaa ainakin muutamassa tapauksessa ainakin kaksi kertaa samaan lähteeseen
eri yhteyksissä.Â
Lukija panee myös varsin nopeasti merkille että Bates
näyttää olevan erittäin kiinnostunut avaruus-, ufo- ja tieteisfilmeistä koska
hän viittaa niihin toistuvasti ja lisäksi hän selostaa, joskus sivukaupalla,
jonkun tietyn filmin juonta, eli esim. ' Independence Day ', '
Close Encounters of the Third Kind ' jne ja Bates näyttää kyllä olevan '
filmihullu ' .
Hyvin nopeasti lukija panee myös merkille että Bates
selostaa myös toistuvasti, ja varsin pitkään, asioita jotka eivät suoranaisesti
liity ufoihin, eli NASAn toimintaa, avaruuskokeiluja, Antarktiksesta löydettyä
meteoriittia, astrobiologiaa jne. , eli ainakin allekirjoittaneen mielestä
Bates eksyy varsinaisesta aiheesta, eli ufoista, aika usein, vaikka toisaalta
hän pohtii avaruudessa olevaa mahdollista elämää pitkään, mutta se edustaa taas
yleistä keskustelua.
Sivulla 33 Bates puhuu astrobiologiasta, joka hänen mukaansa
aikaisemmin sanottiin ' planetary Sciences ' ksi, eli ' planeettatieteeksi' ja
toisaalta sivulla 40 Bates puhuu ' astrobiologiasta ' JA ' eksobiologiasta ' .
Allekirjottanut, joka ei ole tämän alan asiantuntija, pohtii
kuitenkin itsekseen etteikö se mitä nykyisin sanotaan astrobiologiaksi ole se
joka ennen sanottiin eksobiologiaksi, eli yksi ja sama asia?
Eli jos näin on, niin silloin Bates erehtyy eikä oikein
tiedä itsekään mistä puhuu.
Kun Bates nyt kirjassaan puhuu niin monesta muusta asiasta,
joka ei liity ufologiaan tai ufoihin, ja toisaalta sivukaupalla selostaa
filmejä ja myös välillä televisiosarjoja, niin allekirjoittaneen tekee kyllä
mieli kysyä saman asian minkä Bates itse kysyy kirjan esipuheessa, että onko
nyt tarpeellista kirjoittaa taas uusi ufokirja jossa mm. toistetaan kaikki
vanhat tiedot jotka on julkaistu aikaisemmin jo sadoissa kirjoissa?
Mitä uutta Bates voi tuoda ufologiaan?
Kyllä Bates näyttää tässä olevan popularistinen harrastelija
joka nyt vaan on keksinyt kirjoittaa kirjan juuri ufoista, vaikka ilmeisesti ei
ole harrastanut ufologiaa kovin kauan.
Päästyäni tämän kirjan toisen luvun alkuun olen jo miltei
valmis lausumaan käsitykseni tästä kirjasta. Eli, tämän kirjan tekijällä,
Batesilla, on ilmiselviä vaikeuksia pysyä itse aiheessa tai määritellä mikä
kirjan aihe pitää olla.
Toisen luvun alussa hän puhuu Raamatusta aika pitkään ja
sitten hän palaa taas tieteiskirjallisuuteen ja selostaa aika seikkaperäisesti
tunnetuimmat tieteiskirjalijat joita on ollut olemassa kautta aikojen. Näistä
voidaan mainita Edgar Allan Poe, H. G. Wells jonka romaanista ' The Time
Machine ' Bates kirjoittaa sivun verran, ja sitten Bates pääseekin nykyaikaan,
eli tunnettuun tieteiskirjailijaan Isaac Asimoviin ja kirjoittaa hänestä
pitkään. Sen jälkeen Bates hyppää taas filmeihin, eli filmiin ' The Day Earth
Stood Still ' .
Kirjan kannesta ja sen otsikosta saa kyllä sen käsityksen
että tämä kirja liittyisi nimenomaan muukalaisiin ja ufoihin, eikä filmeihin ja
tieteiskirjallisuuteen jne. , mutta kyllä Bates seikkailee miltei asiassa kuin
asiassa vaikka se ei liittyisikään kovin läheisesti ufoihin.
Kun jatkaa kirjan toisen luvun lukemista niin lukija voi
vain todeta että Isaac Asimoville on uhrattu jopa 6 sivua (!) ja sivulla 61
Bates pääsee sitten tunnettuun tieteiskirjailijaan Arthur C. Clarkiin.
Kun lukee tästä eteenpäin niin on kyllä todettava että
lukijalla on tässä vaiheessa täysi oikeus suuttua, siis todellakin suuttua,
tämän kirjan tekijälle, Batesille, sen johdosta että hän ei pysy aiheessa ja
kun Bates eksyy aiheesta niin hän ei edes pysy siinä aiheessa jonne hän eksyi,
vaan eksyy vielä siitäkin aiheesta johonkin toiseen aiheeseen.
Tämän luvun otsikko on ' The Science of Fiction ' , eli
suunnilleen
' Tieteiskirjallisuustiede ' , ja tässä hän puhuu
tieteiskirjallisuudesta ja tieteiskirjailijoista, mutta kun hän päsee Clarkiin
niin hän ryhtyykin puhumaan Einsteinista ja avaruusmatkailusta ja
valonnopeudesta ja ajokoneistoista ja on eksynyt pois Clarkista.
Kyllä tämän kirjan kohdalla on todettava että kyllä sen alku
on hyvin sekava enkä tällä tarkoita sitä että kirjassa olisi vääriä tietoja,
vaan tarkoitan sitä että se on lukijan kannalta nimenomaan sekava kun siitä
puuttuu se kuuluisa n. s. punainen lanka.
Ufoista ei nyt tietenkään puhuta ollenkaan kirjan tässä
vaiheessa.
Bates hyppää aiheesta toiseen ja edestakaisin asiasta
toiseen täysin välittämättä otsikoista tai kirjan nimestä. Bates kirjoittaa
nyt mitä mieleen sattuu tulemaan. Tähän liittyy nyt vielä se että kirjasta
puuttuu kokonaan hakemisto.
Kirjan kolmas luku liittyy kysymykseen onko muilla
planeetoilla elämää.
Kirjan neljännessä luvussa Bates pohtii sitä onko elämä Maan
päällä todella läpikäynyt evoluution Darwingin esittämällä tavalla vain onko
mahdollista että muukalaiset ovat olleet asialla?
Bates lainaa alan asiantuntijoita jotka kiinnittävät
huomiota siihen tosiasiaan että evoluutio näyttää ottaneen välillä pitkiä
harppauksia joiden välimuodoista ei milloinkaan ole löydetty ainoatakaan
fossiilia.
Lisäksi eräät asiantuntijat huomauttavat että ' DNA-
molekyylit eivät tuota uutta geneettistä informaatiota, vaan ainoastaan
toistavat sitä. Näyttää siltä
että DNA on luotu ' .
Tässä vaiheessa allekirjoittanut huomaa muuttavansa
käsitystään Bates' ista ja hänen kirjastaan ja vähitellen rupean ymmärtämään
että Bates ei olekaan se sekava kirjailija joksi hänet luonnehdin luettuani
vain kaksi lukua hänen kirjastaan.
Vähitellen rupean sen sijaan ymmärtämään että Bates tutkii
tätä
' muukalais- ja ufo' - kysymystä niin laajalla rintamalla
että on ilmeisesti ollut vaikeata keksiä kirjalle sopiva nimi.
Ja kun Bates usein viittaa Raamattuun ja sen totuuksiin niin
lukija vähitellen ymmärtää mitä Bates ajaa takaa kun hänen kirjansa nimessä on
mukana tuo sana ' Evolution Connection ' ( = Yhteys evoluutioon ) .
Luvussa 5 Bates palaa kirjan varsinaiseen aiheeseen, eli
ufoihin. Hän turvautuu edelleen pitkälti Storyn edellämainittuun kirjaan ja
selostaa ufoilmiötä lyheysti ja yleisesti alkaen USA: n n. s.
ilmalaivahavainnoista vuosina 1896- 1897 ( mutta erehtyy tässä kymmenellä
vuodella ja puhuu vuosien 1886- 1887 havainnoista ) mutta tarttuu sitten
Hynekin ajatuksiin rinnakkaisesta maailmasta ja Valleen näkemykseen että ufot
liittyvät paranormaaleihin ilmiöihin.
Bates tuo tässä esille myös sen että hänen mielestään on
ikävää että n. s. suuri yleisö edelleen liittää ufot automaattisesti
avaruuteen.
Todettakoon tässä yhteydessä että Bates luonnehtii CE- 5-
tapahtumaa sanoilla ' että saadaan yhteyttä ihmisen aloitteesta esim.
telepatian kautta ' .
Tätä CE- 5- luokkaahan on määritelty kovin monella eri
tavalla eri kirjoissa.
Bates kertoo myös astronautti Cooperin ufokiinnostuksesta ja
siitä että Cooper itse toistuvasti on kertonut ( ja myös kirjoittanut asiasta
omaelämäkerrassaan- allekirj. huom. ) siitä että hän näki ufon laskeutuvan
Edwardsin lentotukikohtaan vuonna 1957. Ufoa myös filmattiin. Bates nojautuu
tässä skeptikko James Obergiin joka on todennut että Cooper erehtyi ja näki
vain kaukana olevan säähavaintopallon.
( Allekirjottaneen tiedossa ei ole tapasivatko Cooper ja
Oberg ikinä).
Kerrottuaan Lubbock- valoista, Meksikon ufoaallosta ja
Condon- komitean työstä, johon Bates suhtautuu erittäin kriittisesti, Bates
lopettaa luvun 5 seuraaviin sanoihin:
" Mutta ufoilmiö kieltäytyy menemästä pois: Skeptikkojen
kaikista vähättely- yrityksistä huolimatta ja huolimatta ' kovan '- luokan
tieteellisen todisteen puuttumisesta niin ufohavaintojen määrä sen kun
lisääntyy koko maailmassa. Tämän alan tutkijana uskon että kyseessä on paljon
isompi ja syvempi ongelma kuin tavalliset ihmiset uskovat " .
Luvussa 6 Bates kertoo Roswellista, MJ- 12: sta ja
Dänikenista ja siirtyy sitten kertomaan Neuvostoliiton ufotutkimuksista ja tuo
tällöin esille asian joka saa allekirjoittaneen nostamaan kulmakarvojaan:
Â
Bates kertoo Neuvostoliiton Tiedeakatemian ufotutkimuksesta
jonka
L. M. Gindilis, D. A. Menkov sekä I. G. Petrovskaja olivat
tehneet ja jonka Tiedeakatemia julkaisi vuonna 1980.
Bates lainaa tässä yllämainittua James Obergia joka on
lausunut:
" Kuten niin moni muu Neuvostoliiton hallituksen
raportti niin Gindilisin raportti osoittautui väärennetyksi tieteeksi.
Todellisuudessa, ja ilmeisesti tarkoituksellisesti, se palveli sitä tarkoitusta
että se naamioi erästä Neuvostoliiton suurinta sotilassalaisuutta, laitonta avaruudesta-
maahan ydinasetta. Se mitä havaitsijat itse asiassa näkivät tuolloin vuonna
1967 oli kyllä avaruusaluksia mutta ei kaukaisesta maailmasta avaruudessa. Ne
olivat venäläisiä ohjusten taistelukärkiä jotka olivat olleet matalalla
kiertoradalla, väärien tunnusten alla, jonka jälkeen ne ohjattiin takaisin
Maahan kierrettyään maapallon yhden kerran. Kun ne palasivat ilmakehään
tulipalloina matkalla kohdealuetta Volgan alajuoksussa ne kiehtoivat
havaitsijoiden mielikuvitusta satojen kilometrien säteellä " .
Tähän on kyllä sanottava että Obergin selitys on lähinnä
satumainen. Allekirjoittaneella on nimittäin ollut tilaisuus lukea tuo kyseinen
Gindilis
y. m. : n raporttia ja olen selostanut sitä lyhyesti
kirjassani " Ufot ja tähtitieteilijät " .
Kyseinen raportti ei muistuta vähääkään Obergin versiota,
kaukana siitä.
Lisäksi voidaan aiheellisesti kysyä että mistä Oberg on
saanut niin hyviä tietoja ettei kenelläkään toisella ole tällaisia tietoja?
( CUFOS on painattanut englanninkielisen käännöksen
tuosta raportista ja kuka tahansa voi tilata sen CUFOSista ja lukea sen itse. )
Allekirjoittanut ei tässä yhteydessä voi olla huomauttamatta
että Oberg muutenkin mielellään esiintyy Neuvostoliiton ufologian '
asiantuntijana ' .
Oberg on esim. selvittänyt myös tunnetun Petrozavodskin
havainnon
' yhdellä puhelinsoitolla NASAan ' ( selostettu myös tässä
kirjassa) .
Allekirjoittanut on usein ihmetellyt miten Oberg voi uskoa
tietävänsä asiat paremmin kuin venäläiset itse?
Se että Bates myös mainitsee täysin ala- arvoisen filmin '
The Secret KGB UFO - Files ' on allekirjoittaneen mielestä lähinnä miinus hänen
kirjalleen. Esim. allekirjoittanut on kertonut mitä mieltä olen ko. filmistä
kirjassani
' Tosiasioita ufoilmiöstä ' .
Myös Zecharia Sitchin saa kyytiä tässä luvussa.
Allekirjoittanut on kauan miettinyt erästä asiaa Sitchinin teoriassa
planeetasta joka tulee lähelle Maapalloa joka 3 600: s vuosi ja olen eri
kirjoista etsinyt kannanottoja tähän asiaan löytämättä niitä. Bates onkin
ensimmäinen kirjailija joka ottaa kantaa mieltäni askarruttavaan kysymykseen;
eli planeetta joka on niin soikealla radalla että se tulee Maapallon lähellä
vasta joka 3 600 vuosi, niin tuon radan toisen kääntöpisteen täytyy olla
kaukana, kaukana avaruudessa. Ja siellä on kylmää ja pimeää. Miten tuon
planeetan asukkaat ovat ylipäänsä pysyneet hengissä tuossa kylmyydessa ja
pimeydessä?
Seitsemännessä luvussa Bates siirtyy sieppauksiin ja
selostaa tunnetuimmat sieppaustapaukset kuten Boas, Hill, Walton ja Strieber.
Samassa luvussa Bates kertoo tunnetuimmista sieppaustutkijoista, eli
Hopkinsista, Jacobsista, Bullardista ja Mackista.
Bates suhtautuu hyvin kriittisesti näihin tunnettuihin
sieppaustapauksiin, esim. Waltoniin ja lainaa Waltonin tapauksessa
johdonmukaisesti skeptikko Philip Klassin kritiikkiä totuutena. Juuri tässä
tapauksessa näyttää siltä että Bates ei ole tietonen siitä että Walton on
julkaissut oman kirjan jossa hän yksityiskohtaisesti kumoaa Klassin kaikki
kritiikki ja myö samalla huomauttaa että Klass ei ole kertaakaan vaivatunut
edes tapaamaan Waltonia.
Samalla tavalla Bates kritisoi sieppaustutkijoita kuten
Mackia ja kertoo tapauksesta jolloin Donna Bassett- nimisen henkilön onnistui
johtamaan Mackia harhaan tekaistulla sieppauskertomuksellaan.
Bates kuitenkin toistaa Mackin käsitystä siitä että '
meidän on katsottava todellisuutta uudella tavalla 'Â ja Mackin käsitystä siitä
että on olemassa toinen maailma jonka asukkaat voivat joskus tulla meidän
maailmaamme.
Bates viittaa tässä myös Jeesukseen joka on sanonut että '
Olen ylhäältä. Te olette tästä maailmasta. Minä en ole tästä maailmasta ' .
Bates viittaa myös Jeesuksen kykyyn kävellä suljettujen
ovien läpi ja toteaa että tämä on osoitus siitä että Jeesus oli kotoisin
toisesta ulottuvuudesta.
Tämän jälkeen Bates kertoo eri selitysmalleista joiden
avulla on yritetty selittää siepattujen kertomuksia. Hän mainitsee mm.
unihalvauksen, FPP: n
( mielikuvitukseen taipuvat henkilöt ),
syntymätraumahypoteesin ja
' magneettisten kenttien vaikutus ohimolohkoon ' jolla Bates
aika selvästi tarkoittaa Persingerin teoriaa. Bates kysyy kuitenkin aika
ivalliseen äänensävyyn että mistä ne magneettiset kentät yllättäen tulevat kunÂ
sieppausuhri nukkuu kotona omassa sängyssään?
Â
Siitä huolimatta että Bates on suhtautunut varsin
krittisisesti eräisiin ilmiöihin ufologiassa niin hän ilmoittaa kahdeksannessa
luvussa että hän uskoo että muukalaiset ja sieppaukset ovat tosiasia.
Bates ei kuitenkaan usko että muukalaiset tulevat
avaruudesta, vaan Valleeta lainaten Bates uskoo että muukalaiset tahallisesti
yrittävät johtaa ihmisiä harhaan kertomalla olevansa kotoisin avaruudesta.
Batesin mukan muukalaiset eivät ole avaruudesta vaan ovat
interdimensionaaleja olentoja, kotoisin toisesta ulottuvuudesta.
Batesin mukaan on olemassa kaksi ufotutkijaa jotka ovat
tajunneet mistä on kysymys ja he ovat ' Jordan ja Clark ' .
Jordan kertoo haastatelleensa kaikkia   johtavia
amerikkalaisia sieppausasiantuntijoita henkilökohtaisesti ja että kaikki   sieppausasiantuntijat
ovat kertoneet saman asian, eli että he ovat törmänneet tapauksiin joissa
tosikristitty on välttynyt sieppaukselta ja sieppausuhrit on jätetty rauhaan
kun he ovat lausuneet Jeesuksen Kristuksen nimen.
Sieppausasiantuntijat eivät kuitenkaan ole tienneet mitä
tehdä tälle informaatiolle ja ovat siksi jättäneet asian sikseen.
Batesin mukaan syy on yksinkertainen: Muukalaiset yrittävät
valoittaa Maapallon ja käyttäytyvät täysin samalla tavalla kuin ihminen
psykologisessa sodankäynnissä, eli yrittää vakuuttaa ihmisille että he ovat
rauhaa rakastavia avaruusolentoja ja että kun he saapuvat avoimesti Maapallolle
niin Maapallolle tulee vihdoinkin yksi ja ainoa uskonto ja maailmanlaajuinen
rauha.
Kristittyjä he kuitenkin jättävät rauhaan koska pelkäävät
että kristityt näkevät tämän sumuverhon lävitse ja tajuavat mistä oikein on
kysymys, ja myös siksi että muukalaiset pelkäävät Jeesusta Kristusta.
Ylläoleva tieto että ' Jordan ja Clark ' ovat tajunneet
mistä on kysymys, tekee allekirjoittaneen uteliaaksi ja rupean miettimään että
kenestä ' Jordan ja Clarkista ' nyt on kysymys. Kirjassa oleva viite antaa
nettiosoitteen
www.alienresistance.org/ce4premise.htm ja sen perusteella
selviää että kyseessä ovat Joe Jordan- ja Wesley M. Clark- nimiset henkilöt.
Samalla selviää että kyseessä on kristillinen lahko joka
ajaa juuri tätä Batesin esilletuomaa linjaa, eli että sieppaukset ovat
Luciferin aikaansaannoksia ja että niitä voi vastustaa turvautumalla Jeesukseen
Kristukseen. Samalla selviää että mainittu lahko kritisoi juuri Dänikenia ja
Sitchinia samalla tavalla kuin Bates on kritisoinut heitä kirjassaan.
Bates keskittyy kirjassaan nyt Raamattuun ja sen sanomaan ja
tuo esille että Raamatussa onkin valmiiksi vastaukset sieppausongelmalle.
Jostain syystä Bates tuo sitten esille tunnetun
ufokirjailijan Brad Steigerin ja hänen vaimonsa Sherry Steigerin ja heidän
tuotantoaan. Bates kertoo nimenomaan Sherry Steigerista että hän on ymmärtänyt
oikein asian siten että muukalaiset yrittävät valloittaa Maapallon, mutta
väärin siten että kyseessä ei ole avaruusolennot Steigerien esittämään tapaan,
vaan kuten Bates on aikaisemmin todennut, nimenomaan Lucifer, eli Saatana
joukkoineen.Â
Bates huomauttaa myös että sellainen nimi kuin Semjase on
tullut esille eräässä Brad Steigerin kirjassa, mutta sukeltaa taas esille Billy
Meierin kontakteissa ja että nimi Ashtar on tullut esille varsin usein eri
kontaktitapauksissa. Batesin mukaan Semjase ja Ashtar eivät lainkaan ole
avaruusolentoja, vaan kuten jo on todettu, he kuuluvat Luciferin joukkoon.
Bates ottaa myös esille sen tosiasian että useat
sieppauskertomukset ovat vahvasti seksuaaliväritteisiä ,mutta huomauttaa
samalla että niinhän asia oli jo siihen aikaan kun puhuttiin incubuksesta ja
succubuksesta eikä avaruusolennoista.
Eli tässäkään ei ole mitään uutta.
Bates huomauttaa kuitenkin ettei hän usko että muukalaiset
nauttivat tästä seksuaalisesta kanssakäymisestä, vaan että he käyttävät seksiä
alistakseen uhrinsa valtaansa ja tahtoonsa.
Loppuosa Batesin kirjasta liittyy lähinnä Raamatun
tulkintaan.
Liitteessä Bates ottaa kuitenkin esille muutaman asian josta
usein on keskusteltu ufologiassa, eli missä määrin Raamattua voidaan tulkita
nykyajan tekniikan silmin. Näkikö Hesekiel todella mekaanisen aluksen ja kävikä
Heenok todellakin avaruudessa?
Bates vastaa kielteisesti näihin kysymyksiin ja kritisoi
siinä sivussa tunnettua kirjailija Barry Dowdingia hänen Raamatuntulkinnastaan
jonka mukaan Raamattu kertoo nimenomaan avaruusolennoista.
Batesin mukaan Hesekiel näki vain Jumalan näyttämän näyn
niin kuin todetaankin 1 ja 28 jakeessa. Heenok ei käynyt avaruudessa eikä
Raamatussa muutenkaan ole kohtia joita voidaan tulkita teknisesti meidän
päivinämme.
Sen sijaan Bates ottaa esille, niin kuin moni muukin
kirjailija, vanhan ja tutun kertomuksen Flatlandista, eli maailmasta jossa on
vain kaksi ulottuvuutta, pituus ja leveys. Korkeutta ei ole olemassakaan
Flatlandissa, eivätkä Flatlandin asukkaat edes tajuaisi tällaista käsitettä.
Eräänä päivänä Flatlandissa näkyy kuitenkin valtava
jalanjälki eikä kukaan tajua mistä se on tullut koska Flatlandin asukkaiden
mukaan kukaan muukalainen ei ole saapunut Flatlandiin.
Batesi palaa tässä taas Jeesukseen ja hänen kykyynsä
ilmestyä ja kadota vaikka ovet huoneeseen on lukittu. Batesin mukaan asia saa
selityksen siitä että Jeesus saapuu toisesta ulottuvuudesta samoin kuin
muukalaisetkin.
Ja Batesin loppulause onkin se että avaruusolennot eivät ole
vaikuttaneet ihmisen evoluutioon vaan sen takana on vain Jumala.
Björn Borg, 9.10.2006 |