KirjasivuDibitonto, Giorgio & William T. Sherwood:UFO Contact from Angels in StarshipsUFO Photo Archives, Tucson, Arizona 1990. 143 siua
Tämän kirjan kannessa ja
sisäsivuilla on niin monta nimeä että lukija ensin joutuu miettimään että kuka
on oikeastaan tämän kirjan tekijä. Kirjan copyright on Wendelle C. Stevensillä
ja julkaisija on Stevensin UFO Photo Archive Tucsonissa, Arizonassa.
Kirjoittajina on Giorgio Dibitonto ja William T. Sherwood ja lisäksi kirjan
esipuheen on kirjoittanut Eufemio del Buono. Kun kirjan ensimmäisessä luvussa
teksti alkaa ja puhutaan ' minä ' stä, niin lukija joutuu väkisinkin miettimään
että kuka tuo ' minä ' nyt sitten onkaan.
Vähitellen selviää sitten että tuo ' minä ' on italialainen Giorgio Dibitonto
ja esipuheen kirjoittaja, Eufemio del Buono, on italialainen kontaktihenkilö ja
William
( Bill) ja Rhoda Sherwood ovat New Yorkilaisen ' Rochester UFO Study Group ' in
vetäjiä jotka ovat alunperin julkaisseet tämän kirjan englanniksi.
Kirjan tarina on siis seuraava:
-Giorgio Dibitonto julkaisee
kirjan ensin italiaksi.
-Dibitonton kirja käännetään
saksaksi.
-Rochester UFO Study Groupin
vetäjät William ( Bill) ja Rhoda Sherwood julkaisevat
 kirjan englanniksi.
-Wendelle C. Stevensin omistama
UFO Photo Archive julkaisee kirjan uudelleen
 englanniksi.
Kirjan alussa selviää aika
nopeasti että tämä italialainen Giorgio Dibitonto on omien sanojensa mukaan
amerikkalaisen Adamskin italialainen versio tai klooni.
Samalla tavalla kuin Adamski
aikoinaan tapasi avaruusolennon erämaassa niin Dibitonto tapaa Rafael- nimisen
avaruusolennon jota Dibitonto sanoo enkeliksi ja samalla tavalla kuin
Adamskikin on omissa kirjoissaan ihmetellyt tapaamansa miehen kauneutta, niin
myöskin Dibitonto ihmettelee, tai panee merkille, tämän tapaamansa
avaruusihmisen, eli enkelin, kauneutta.
Rafael kertoo Dibitontolle että
sekä hän että Adamski olivat kotoisin Venus- planeetalta ja kun Dibitonto
ihmettelee tätä asiaa, niin hänelle kerrotaan että enkeli on kyllä kotoisin
Venus- planeetalta mutta että he elävät toisella värähtelytasolla kuin ihmiset
Maapallolla ja että heidän maailmassaan on kaikki samanlaista kuin meidän
maailmassamme paitsi että me emme omilla silmillämme pysty näkemään tätä toista
värähtelytasoa.
Kirjan ensimmäisissä luvuissa
tekijä kertoo miltei kyllästymiseen saakka siitä kuinka hän ja hänen seuralaisensa
toistuvasti menevät vuoristoon ja tapaavat tätä Rafael- nimistä avaruusolentoa
joka opettaa heille erilaisia viisauksia jonka jälkeen he jättävät hyvästit
toisilleen. Jonkun ajan kuluttua he lähtevät taas vuoristoon, tapaavat taas
Rafaelin joka taas opettaa heitä ja tällaisia tapaamisia selostetaan kirjassa
melkein kyllästymiseen saakka.
Luvuissa 12 ja 13 heidät
viedäänkin avaruudessa olevaan emäalukseen ja ensimmäisellä kerralla heidät
viedään huoneeseen jossa jonkunnäköinen sumu muuttuu hologrammiksi jossa
nähdään heidän lapsensa ja miten ilo ja suru vaikuttaa heidän sisäiseen
minäänsä. Seuraavalla matkalla emäalukseen Rafael ja muut pitävät pitkiä
luentoja ja oppitunteja jossa he toistavat Raamatun sanomia
ja opetuksia kirjan tekijöille.
Skeptikko joka lukee tätä
kirjaa tarttuu luonnollisesti siihen taas jälleen että siitä huolimatta että
Dibitonto on toistuvasti tavannut Rafaelia ja ainakin pari kertaa ollut mukana
avaruudessa emäaluksessa niin kertaakaan hänellä ei ole kameraa mukanaan eikä edes
mainitse kameraa, ja kuten tavallisesti, hän ei tuo mukaansa mitään esinettä
avaruusaluksesta. Nämä ovat näitä vakioasioita joihin skeptikot aina tarttuvat
kun lukevat tällaisia kirjoja.
Vilpitön lukija joka lukee tätä
kirjaa toteaa että kyllä tässä taas tulee esille kysymys siitä että mistä
syystä heillä ei ole kameraa mukanaan.
Luvussa 15 Dibitonto viedään
planeetalle jossa on vain terveitä ja iloisia ihmisiä jotka tanssivat ja
laulavat ja kuuluu kaunista musiikkia ja lukijan yllätykseksi Dibitonto tapaa
tällä planeetalla Hänet kuten Dibitonto asian ilmaisee, eli Hänet isolla H: lla
ja tekstistä käy ilmi että Dibitonto tarkoittaa tässä Jeesusta koska Hän kertoo
että hän antoi henkensä Maapallon asukkaiden puolesta aikoinaan.
Tämä Hän puhuu myös Taivaan
Isästä mutta toisaalta pari lausetta myöhemmin Hän kertoo että aika on
täyttymässä ja kohta Hän luo kaiken uudelleen kuten on kerrottu vanhoissa
teksteissä. Tässä lukija menee hiukan sekaisin koska Dibitonto ilmeisesti ensin
puhuu Jeesuksesta ja sen jälkeen Jumalasta, joka luo kaiken uudestaan. Sehän
oli Jumala joka loi Maailman, eikä Jeesus, joten Dibitonto näyttää olevan
hiukan epävarma tässä että kumpaa hän nyt sitten tapasi planeetalla, Jeesusta
vai Jumalaa vai molempia?
Myöhemmin ilmeneekin että kyseessä
oli Jeesus koska hän mainitsee Taivaallisen Isänsä ja kirjassa on Jeesuksen
hyvin pitkä oppitunti jossa hän kertoo Dibitontolle siitä kuinka Maapallo
tullaan luomaan uudelleen.
Aikasemmin mainitsin siitä että
Dibotontolla ei ollut kameraa mukanaan ja kuin vastauksena tähän kysymykseen
niin Dibitonto luvussa 18 kertoo fyysisistä todisteista tapaamisistaan ja tämän
luvun otsikko onkin ' Fyysiset todisteet' .
Tässä Dibitonto kertoo että
hänen autonsa hajosi eräässä vaiheessa ja moottorista tuli ulos valtava
savupilvi. Dibitonton mielestä tämä auton hajoaminen oli avaruusolentojen
tekoja ja he myöntävätkin että he sabotoivat auton jotta Dibitontolla olisi
olemassa jonkunlainen fyysinen todiste tapaamisistaan. Automekaanikko joka
tutki autoa totesi että näytti siltä että Dibitonto olisi ajanut pienellä
vaihteella pitkän ajan joka aiheuitt sen että moottori ylikuumeni.
Allekirjoittanut muistaa
tällöin sen että kirjan alussa Dibitonto itse kertoikin kuinka hän ajoi Fiat
500- autollaan vuoristoon ylös vuoristotietä pitkin joka oli niin jyrkkä että
hänen autonsa tuskin jaksoi eteenpäin.
Skeptinen lukija tässä tietysti
hyvin nopeasti olettaa että tämä vuoristotie oli se joka aiheutti auton
hajoamisen eikä avaruusolennot.
Itse asiassa on kyllä milteiÂ
uskomatonta että Dibitonto kirjassaan syyttää avaruusolentoja autonsa
hajoamisesta ja moni lukija kyllä varmasti kysyy itseltään että onko Dibitonto
todellakin vakavissaan esittäessään tällaista väitettä? Â
Dibitonto kertoo myös siitä
kuinka hän oli piilottanut vaatteisiinsa pienen nauhurin tarkoituksenaan
nauhoittaa näitä kskusteluja Rafaelin kanssa ja nauhoitus onnistuikin mutta
seuraavana päivänä kun Dibitonton piti antaa tuttavansa kuunnella nauhoja niin
ne olivatkin pilalla.
Mitä tulee kameraan taas, niin
Rafael oli kieltänyt Dibitontoa kuvaamasta tapaamisia.
Lukija voi tietysti olla mitä
mieltä tahansa näistä asioista.
Rafael antaa lopuksi
Dibitontolle tehtäväksi julkaista juuri tämä kirja, ja sen Dibitonto on nyt
sitten tehnytkin.
Dibitonton tapaamiset muistuttavat,
kuten alussa sanoin, hyvin paljon Adamskin tapaamisia ja kokemuksia ja kirjan
julkaisija, eli Wendelle C. Stevens, tuokin esille kirjan lopussa erikseen
Adamskin ja sanoo aivan samalla tavalla että nämä tarinat muistuttavat toisiaan
aika paljon. Tässä Stevensin liitteessä sivulla 126 Stevens mainitsee
presidentti Eisenhowerin kaksi kertaa, mutta kirjoittaa nimen muodossa
 ' Eisenhour ' joka kyllä on täysin uskomaton asia kun ottaa huomioon että
Stevens on amerikkalainen.
Juuri tämän yhteläisyyden
takia Adamskin kanssa Dibitonto on lainanut englantilaisen Eileen Bucklen
kirjasta ' The Scoriton Mystery ' jopa 17 sivua jossa kerrotaan Adamskista
muistuttaakseen lukijoita siitä kuka Adamski oli. Niinikään on tähän kirjaan
liitetty mukaan 17 sivua kirjasesta jonka nimi on ' We Met the Space People '
ja jonka on kirjoittanut Helen ja Betty Mittchell. Kirjasen on julkaissut
Saucerian Books Clarksburgissa, West Virginiassa vuonna 1967.
Allekirjoittaneen mielestä on
vähän epäselvää mistä syystä tämä kertomus on liitetty mukaan Dibitonton
kirjaan.
Kirjan esipuheessa Eufenio del
Buono kertoo luolista jotka sijaitsevat
' Budhistanissa ' Himalajan
juurella ja koska tuo nimi Budhistan kuulostaa allekirjoittaneen korvissa
oudolta tarkastan tuon sanan Internetistä. Internetin mukaan sana Budhistan
mainitaan vain muutamassa esperantokielisessä jutussa, mutta koska
allekirjoittanut ei osaa esperantoa, niin jää epäselväksi mistä on kysymys ja
missä tuo Budhistan tarkkaan sijaitsee.
Björn Borg, 1.10.2006 |