KirjasivuFreixedo, Salvador:Visionaires, Mystics and ContacteesIlluminet Press, Avondale Estates, Ga. 1992. 165 sivua
Salvador Freixedo syntyi Espanjassa 1923 ja liittyi jo
teini- ikäisenä jesuiittoihin ja toimi seuraavat 30 vuotta pappina. Kun hän oli
Kuubassa hän kirjoitti kirjan joka aiheutti sen että sen aikainen diktaattori
Batista käski hänet poistumaan maasta jolloin hän muutti Puerto Ricoon jossa
hän kirjoitti toisen kirjan 1969 jossa hän taas kritisoi katolilaista kirkkoa
jolloin taas Puerto Ricon piispat poistivat häneltä hänen virkansa ja myöhemmin
hänet jopa vangittiin Venezuelassa kirkon vaatimuksesta.
Kaiken tämän tuloksena Freixedo rupesi vertailemaan kaikkia
uskontoja keskenään ja huomasi että niissä oli kaikissa yhtenäisiä piirteitä.
Esim. pyhimykset ja ilmestykset, joita katolilainen kirkko oli pitänyt
ominaan,Â
niin tällaisia pyhimyksiä ja ilmestyksiä esiintyi kaikissa
uskonnoissa. Tällöin Freixedo tajusi että kyseessä oli vieras äly joka puuttui
ihmisen elämään ja että tätä vierasta älyä voitiin jäljittää ihmisen
alkuaikoihin saakka.
Freixedo rupesi nyt katsomaan paranormaaleja ilmiöitä,
niiden joukossa ufot, uudessa valossa. Tässä kirjassa jossa John A. Keel on
kirjoittanut esipuheen, niin Freixedo tuo esille kolme perustekijää:
-ensimmäinen perustekijä on se että ihminen on keksinyt että
hänen
 aivoillaan on paljon suurempi kapasiteetti kun olemme
uskoneet tähän
 saakka. Esimerkkinä hän ottaa telepatian ja
selvännäkemisen, mutta
 mainitsee myös Olof Johnson- nimisen henkilön joka
työskentelee NASAn
 kanssa ja pystyy saamaan pelikortteja ilmestymään ja
katoamaan tahtonsa
 mukaisesti. Freixedo kertoo myös 14- vuotiaasta
meksikolaisesta pojasta
 joka pelästyneenä ottaa häneen yhteyttä ja kertoo että hän
on kokenut
 ruumiistapoistumis- ilmiöitä säännöllisesti. Tätä ja esim.
hypnoosia
 Freixedo pitää esimerkkeinä siitä että aivomme pystyvät
paljon enempään
 kuin mihin olemme tottuneet.
- toinen perustekijä jonka Freixedo ottaa esille on se että
ihminen ei
 ole luomakunnan kuningas vaan että on olemassa muutakin
kuin ihminen.
 Tämän kohdan alaotsikon alla Freixedo tuo esille kuinka
suuri määrä
 sotilaita joskus on kadonnut ja kuinka Lontoon Lloyd' sin
mukaan esim. 350
 laivaa katosi jäljettömiin pelkästään vuosina 1970- 1971
ja lisäksi hän
 ottaa esille kuinka ihmisiä on siirretty pitkiäkin matkoja
pilven sisällä.
 Lisäksi Freixedo kiinnittää erityistä huomiota siihen
miten ihmisiä on
 kadonnut jäljettömiin ja nimenomaan on olemassa lukuisia
tapauksia joissa
 lapsia on kadonnut jäljettömiin. Freixedon mukaan on
olemassa jokin voima
 joka ei ole Jumalasta peräisin, mutta joka manipuloi
ihmisiä ja sekaantuu
 ihmisten elämään. Eräänä alaotsikkona toisen perustekijän
kohdalla
 Freixedo ottaa myös sanomat joita esim. kanavoitsijat
vastaanottavat ja
 uskovat että ne ovat peräisin joko avaruusolennoilta tai
Jumalolennoilta ja
 Freixedo toteaa että tuhannet ihmiset ympäri maailmaa ovat
 vastaanottaneet tällaisia viestejä. Esim. Jeanne D' Arc
oli yksi tällainen
 henkilö.
 Freixedo toteaa sivulla 21 että on ilmeistä että jokin tai
joku omistaa meitä
 ja ohjaa meitä tahtonsa mukaisesti .
-Freixedo toteaa että kolmas perustekijä on se että
tuntemamme
 maailmanjärjestys ja yhteiskuntajärjestys on muuttumassa.
Hän viittaa
 kaikkiin selkkauksiin ja sotiin jotka ovat käynnissä
ympäri maapalloa ja
  toteaa että sotia on aina käyty mutta ei ikinä tällaisessa
mittakaavassa ja
 näin laajasti. ( Pieniä ja keskisuuria sotia, jos näin voi
sanoa). Freixedo
 toteaa myöskin että nyt on olemassa uusi lapsilaji, eli on
syntynyt lapsia
 joiden älykkyys on huomattavasti korkeammalla tasolla kuin
aikaisemmin
 ja heidän tietoisuutensa maailmasta on tasolla joka on
paljon korkeammalla
 kuin heidän vanhempansa on ollut ikinä aikaisemmin.
Varsin suuri osa Freixedon kirjasta liittyy parapsykologiaan
ja sen eri ilmenemismuotoihin ja luvussa 3Â Freixedo kritisoi voimakkaasti
nykyajan kristillistä kirkkoa ja mm. meidän Raamattukäännöksiä. Freixedo tuo
esille mm. sellaisen esimerkin kuin että kun englantilaista Kuningas Jamesin
Raamattua vuodelta 1611 päivitettiin niin siihen tehtiin 6 000 muutosta
pelkästään Uuteen Testamenttiin ja näistä 6000 muutoksesta 1500 muutti
merkityksen kokonaan. Myös Codex Sinaiticus' een, johon uusi käännös perustuu,Â
on tehty 16 000 muutosta.
Freixedo toteaa että kun Raamatun kääntäjät ovat ottaneet
itselleen oikeuden muuttaa sanojen merkitys tällä tavalla, tai tulkita niitä
uudelleen, niin tämä on johtanut siihen että verrattuna alkuperäisiin
teksteihin niin on tehty ainakin 83 000 muutosta.
Freixedo kysyykin että miten aito on teksti johon on tehty
83 000 muutosta?
Freixedo mukaan on olemassa kolme johtavaa teoriaa ufoista.
1. Näistä ensimmäinen teoria on se että ufoja ei ole
olemassa ja että ne ovat
   ihmisen mielikuvituksen tuotteita tai väärin tulkittuja
ilmiöitä.
2. Toinen teoria on se että ufot ovat fyysisiä kuten moni on
havainnut ja että
   niitä ohjaa teknisesti kehittyneet olennot muista maailmoista.
3. Kolmas teoria on se että ufot ovat olemassa mutta että ne
eivät ole meidän
  tuntemastamme todellisuudestamme, vaan ovat
puolitodellisia, eli ne eivät
  ole mitä ihmiset luulevat että ne ovat. Ne eivät tule
toisilta planeetoilta
  vaan toiselta olemassaolon tasolta, toiselta henkiseltä-
fysikaaliselta
  tasolta. Ne eivät ole ystävällisiä ihmisiä kohtaan
pitkällä tähtäimellä.
Tässä kirjassaan Freixedo keskittyy lähinnä kolmanteen
teoriaan ja tarkastelee sitä monesta näkökulmasta joista hän luettelee
a) fysikaalinen todellisuus- näkökulma
b) psyykkinen näkökulma
c) historiallinen näkökulma
d) epälooginen/ absurdi näkökulma
e) hyödyllinen näkökulma
f) petos/vihamielinen näkökulma
g) alkuperä- näkökulma
h) filosofinen näkökulma
-Näistä Freixedo toteaa kohta a) : n kohdalla että ufot
joskus käyttäytyvät kuten ihmisten tekemät laitteet, mutta toisaalta näyttää
siltä että ne uhmaavat fysiikan lakeja ja aiheuttavat sen että epäilemme omia
silmiämme. Tällasia esimerkkejä ovat kun ufot vaihtavat muotoaan kesken lennon
tai katoavat täysin. Freixedo mainitsee tapauksen Neuvostoliitosta vuodelta
1961 jolloin vihersininen lentävä kohde lensi suurella nopeudella Onega- järven
yli mutta niin matalalla että se iski jäähän ja jätti jälkeensä 13 metriä
pitkän ojan joka oli 3 m syvä. Kuitenkin kohde jatkoi lentoaan kuin mitään ei
olisi tapahtunut. Professori Vladimir Sharanov Leningradista on tutkinut niitä
aineita jota löydettiin paikan päältä, eli pieniä ' ryynejä' , ja todennut
että ne ovat aivan selvästi keinotekoisia. Kyseessä ei ole voinut olla mikään
tunnettu lentokone eikä meteoriitti.
-Psyykkisen näkökohdan kohdalla Freixedo ottaa esille
kontaktihenkilöt mutta epäilee vahvasti heidän sanojaan sen johdosta että
väsymys, muistikatkot ja mielikuvitus saattavat värittää heidän kertomuksiaan.
Kontaktihenkilöt vannovat kuitenkin itse että heidän kontaktinsa ovat aitoja.
Freixedo olettaa että ufot säteilevät jonkunnäköistä säteilyä
itsepuolustukseksi tai hyökkäysaseena ja että tämä sama säteily vaikuttaa
kontaktihenkilöön. Monet kontaktihenkilöt ovatkin kertoneet
että he kokevat kuin heidän päässään olisi radio. Useat kontaktihenkilöt muuttuvat
kontaktin jälkeen ja ryhtyvät opiskelemaan asioita joista he eivät aikaisemmin
olleet lainkaan kiinnostuneita. Tässä on kuitenkin todettava että Freixedolla
näyttää olevan vaikeuksia erottaa kontaktihenkilöt n. s. sieppausuhreista.
-Historiallisesta näkökulmasta katsottuna niin Freixedon
mukaan ufot ovat olleet aina keskuudessamme yhtä kauan kuin ihminen on ollut
olemassa, ja Freixedo olettaa että ufot ovat yksinkertaisesti olleet tällä
planeetalla samalla tavalla kuin me itse ja elävät omaa elämäänsä eivätkä puutu
meidän elämäämme ollenkaan eivätkä ole kiinnostuneita meistä mutta joskus
vahingossa tai sattumalta ne joutuvat puuttumaan ihmisten elämään ja tekemisiin
ohimennen.
-Absurdi näkökohta tuodaan Freixedon mukaan esille sillä
tavalla että tyypillistä ufoilmiölle on sen absurdisuus ja logiikan puute.
Esimerkkinä tästä absurdisuudesta Freixedo palaa n. s. kontaktihenkilöihin ja
toteaa että ufonautit ovat usein valmistaneet kontaktihenkilöä tuleville
tapahtumille jotka eivät ikinä toteudu ja lisäksi he lupaavat palata jota
lupausta he eivät myöskään ikinä pidä.
-Hyödyllisestä näkökohdasta Freixedo mainitsee esimerkin
argentiinalaisesta 73- vuotiaasta miehestä joka lähietäisyydeltä näki ufon ja
sen jälkeen ryhtyi opiskelemaan vaikka hän oli miltei lukutaidoton eikä ollut
ikinä lukenut mitään ufoista. Havaintonsa jälkeen mies ryhtyi opiskelemaan
astrologiaa, fysiikkaa, matematiikkaa, filosofiaa, antropologiaa jne. , jonka
lisäksi miehelle kasvoi kolmannet hampaat.
-Kun Freixedo puhuu vihamielisestä näkökohdasta, Freixedo
toteaa että ufoilmiö on erittäin vaarallinen ja mainitsee esimerkkinä
brasilialaisen tapauksen vuodelta 1946 jolloin eräs brasilialainen lähestyi
ufoa ja joutui alttiiksi säteilylle joka aiheutti sen että hänen koko ruumiinsa
mätäni nopeasti.
Freixedo luettelee useita tapauksia jolloin ihminen joka on
joutunut lähelle ufoa, tai havainnut ufoa lähietäisyydeltä, on kärsinyt siitä
ruumiillisesti.
-Ufojen alkuperän kohdalla Freixedo kysyy: Mikä on ufojen
alkuperä? Mistä
ne ovat peräisin?
Freixedo tarjoaa viisi eri vaihtoehtoa, joista
--ensimmäinen on ihmisen alitajunnan kollektiivinen
projektio ja tässä
  Freixedo ilmeisesti turvautuu Jungiin vaikka ei itse sitä sano.
--toisena vaihtoehtona hän tarjoaa REPQENia ( Residual
Psychic Quasi-
  Intelligent Energy ). Freixedo viittaa tässä esim.
Kirlian- kuviin joissa
  näkyy vaikkapa jalka vaikka se olisi amputoitu. Freixedon mukaan saattaa
  hyvin olla olemassa puoliälykäs/älykäs energia joka säilyy kuoleman
  jälkeen ja manifestoi itsensä eri tavoin. Onko olemassa
joku voima tai sielu
  joka jää eloon vaikka ruumis kuolee? Voiko tämä voima
ilmestyä
  kummituksena, valopallona, leijuvana energiana tai sitten
joskus ufona?
--Kolmantena vaihtoehtona Freixedo tarjoaa muiden ulottuvuuksien
olentoja,
  esim. jinnejä, keijukaisia, enkeleitä, demoneja ja muita henkiolentoja ja
  jopa MIB: ejä jotka kuuluvat tähän meidän maailmaamme.
--Neljänneksi Freixedo tarjoaa fyysisiä asukkaita jotka
asuvat tässä
  maailmassa, eli esim. vedenalaisia, maanalaisia, ilmassa olevia tai
  viidakossa olevia olentoja. Vedenalaisista ufoista on
Freixedon mukaan
  olemassa tuhansia kertomuksia eli havaitsijat ovat nähneet ufojen
  syöksyvän mereen, laskeutuvan mereen tai nousevan merestä.
--Viidentenä vaihtoehtona Freixedo tarjoaa avaruusolentoja.
Freixedo
  myöntää olevansa valmis ottamaan huomioon myös
avaruusteorian, ja
  ehkä hiukan yllättäen hän ottaa esille espanjalaisen n.
s. UMMO- tapauksen
  ja sveitsiläisen Billy Meierin tapauksen.
Kirjan viidennessä luvussa Freixedo kytkee yhteen ufot,
parapsykologian ja uskonnot ja toteaa että tämä kytkentä sisältää myös
biologian, kemian ja fysiikan. Freixedo otta esille ilmestykset ja toteaa että
ilmestykset eivät ole vain kristinuskoon liittyvä ilmiö, vaan että useat
henkilöt ovat nähneet ilmestyksiä vaikka he eivät ole erityisen uskovaisia tai
tulkinneet ilmestyksiä esim. Neitsyt Mariaksi ja tällaisia henkilöitä ovat
esim. Edgar Cayce ja panamalaiset pojat Vicente ja Eladio Ojo Noriega jotka
ryhtyivät parantamaan ihmisiä.
Freixedo puhuu myös ihmeistä ja kertoo intialaisesta
naisesta joka pystyi tahdonvoimallaan siirtää ruokaa lähitaloista omaan
taloonsa niin tahtoessaan.
Erityistä huomiota Freixedo kiinnittää intialaiseen Sai
Babaan joka Freixedon mukaan pystyy taikomaan millaisia esineitä tahansa
suoraan ilmasta ja on tehnyt sen toistuvasti tuhansien silminnäkijöiden
todistamana. Toisena esimerkkinä Freixedo kertoo intialaisista muslimeista
jotka Poonan lähellä sijaitsevassa moskeijassa Shivapurissa voivat nostaa 55 kg
painavan kiven 2 metriä ylös ilmaan vain koskettamalla sitä etusormillaan.
Merkillistä tässä tapauksessa on se että ihmisiä pitää olla tasan 11, muuten se
ei toimi.Â
Freixedo kytkee sivulla 139 yhteen ufoilmiöt uskonnollisiin
ilmiöihin ja ottaa
esimerkkinä Puerto Ricossa sattunut ufo- ' flap' joka sattui
vuosina 1972- 1974 jolloin nähtiin ufoja taivaalla varsinkin öiseen aikaan,
merellä katosi laivoja, valtavia selittämättömiä räjähdyksiä kuultiin
kaupunkien yläpuolella, ja useita kuolleita eläimiä löydettiin joista oli
poistettu kaikki veri, hirviöitä nähtiin sekä siivekkäitä että muita, ja ne
talot joille nämä hirviöt laskeutuivat, syttyivät palamaan. Eräs tuntematonÂ
henkilö, jolla oli upouudet vaatteet, ilmestyi ja ryhtyi puhumaan ekologisista
ja moraaliasioista.
Samanaikaisesti sattui uskonnollisia ilmiöitä eli Our Lady
of Sabana Grande rupesi taas suorittamaan ihmeitä, ihmiset rupesivat taas
käymään massoittain ihmelähteillä, monessa paikassa nähtiin kuvia Jeesuksesta
ja Neitsyt Maariasta joka rupesi itkemään verta ja Adjuntas- nimisessä
kaupungissa kirkon alttariliinaan ilmestyi monen tunnin ajaksi kuva
Kristuksesta.
Vaikka paikalliset lehdet raportoivat molemmista ilmiöistä
samanaikaisesti, jopa samoilla sivuilla, niin lehtien toimittajat eivät
kuitenkaan kytkeneet, tai osanneet kytkeä yhteen näitä kahta ilmiötä, niinkuin
Freixedo tekee.
Freixedo luettelee myös useita tapauksia jolloin kirkon
edustajat ovat kuolleet äkillisesti tai oudoissa olosuhteissa kritisoituaan
havaitsijoitten kertomuksia.
Freixedo puhuu ' valaistuista henkilöistä ' jotka saarnaavat
Jumalasta ja mainitsee jälleen Sai Baban ja korealaisen Sun Myung Moonin ja
toteaa että useat näistä uskovat olevansa Jumalan inkarnaatioita.
Kontaktihenkilöt ovat toinen ryhmä joka kertoo ' hyviä
uutisia ' avaruusveljistä kosmisina pelastajina. Samalla Freixedo toteaa että
useat näistä sanansaattajista kuolevat merkillisellä tavalla, esimerkiksi Dino
Kraspedon ammuttiin kuoliaaksi poliisin toimesta ja Eugenio Siragusa joutui
vankilaan ja Heriberto Garza katosi jäljettömiin.
Freixedo toteaa että samalla kuin nämä ' valaistut henkilöt
' saarnaavat Kristuksen uudesta tulemisesta ja Jumalasta, niin samalla
ufohavainnot ovat lisääntyneet ja ovat olleet omiaan vähentämään uskonnon
merkitystä.
Freixedon mielestä se joka on kaiken tämän takana ei ole
Jumala, vaan älykkäät energiaolennot jotka puuttuvat ihmisten elämään. He
aiheuttavat sen että silakoita sataa taivaalta, he valitsevat tiettyjä ihmisiä
sanansaattajiksi, antavat tiettyjä voimia toisille suorittaa parantamista ja he
ovat ilmestyneet ja vaatineet että heitä palvotaan Jumalana, mutta he eivät ole
Jumala. Tähän saakka nämä energiaolennot ovat syistä, joita emme tunne,
käyttäneet ihmisiä mielivaltaisesti hyväkseen, mutta nykyisin ihmiskunta on
ryhtynyt etsimään oikeata Jumalaa, eli Luojaa, uusien menetelmien avulla joilla
on vähän tekemistä uskonnon kanssa.
Uusi tiede on syntymässä tänään, eli tiede joka liittyy
Jumalakysymykseen
( Science of the Quest for God).
Freixedon mukaan teologia, parapsykologia ja fysiikka
tulevat yhtymään ja muodostamaan uuden tieteen. Freixedo viittaa siihen että
kaikki värähtelee ja se mitä mystikot ja maagikot ja parapsykologit ovat kautta
aikojen tuoneet esille, eli tämä värähtely, on nykyisin ryhdytty tutkimaan
tieteellisesti laboratorioissa kun tiedetään että tietyt ultraäänet saattavat
aiheuttaa esim. rumpukalvojen rikkoutumisen ja infraääni taas, jota ei voi
kuulla, voi aiheuttaa jopa kuolemia.
Freixedo väittää että eräs kone jonka Marseillesista
kotoisin oleva Monsieur Gavreau on rakentanut voi lähettää ääniaaltoja jotka
voivat tappaa kaiken elämän 8 km säteellä.
Aineen dematerialisaatio ja materialisaatio, leijuminen eli
antigravitaatio, antimaterian olemassaolo, neljäs ulottuvuus, rinnakkaiset
maailmat, aura, muistimolekyylit jne. ovat muuttamassa fysiikan magiaksi, eli
fysiikka on vähitellen keksimässä sen minkä maagikot ovat tunteneet jo
aikaisemmin.
Yllättäen havaitsemme että kaikki värähtelee ja Freixedo
kysyy että onko näiden aikaisemmin mainittujen energiaolentojen yläpuolella
olemassa mikään? Freixedo viittaa Jeesukseen joka on sanonut että ' emmekö
kaikki ole Jumalia? '
Loppulausuntona tästä kirjasta voidaan sanoa että Freixedon
mukaan kristinusko ja yleensäkin uskonnollisuus on menettämässä merkityksensä
ja on syntymässä uusi tiede jossa yhdistyy teologia, ufologia ja parapsykologia
ja useat ufohavainnot ovat myötävaikuttaneet tähän kehitykseen.
Freixedon mukaan tiedemiehet ovat nykyisin pääsemässä
perille siitä että kaikki olemassaoleva perustuu värähtelyihin ja tämä saattaa
olla selitys siihen että on olemassa muita maailmoja myös täällä Maapallolla.
Tämä saattaa selittää monta parapsykologista ilmiötä.
Loppulausuntona kirjasta voidaan sanoa vielä että se seikka
että siitä puuttuu sisällysluettelo ja hakemisto aiheuttaa jonkun verran harmia
lukijalle.
Björn Borg, 4.10.2006 |