KirjasivuKannenberg, Ida M.:Project Earth. From the ET PerspectiveWild Flower Press, Newberg, OR 1995. 212 sivua
Ida Kannenberg oli töissä konttoristina eräässä yrityksessä
kun hänen työtoversinsa tulee raskaaksi ja keksii katsoa heilurin avulla onko
tulossa poika vai tyttö.
Sen tiedon mukaan mikä naisilla on niin jos heiluri tekee
ympyröitä niin kyseessä on tyttö ja jos se heiluu voimakkaasti edestakaisin
niin se on poika.
Harjoiteltuaan vähän aikaa niin heiluri heiluukin
voimakkaasti edestakaisin ja näyttää että tulossa on poika joka pitikin
paikkansa.
Tästä innostuneena Kannenberg ryhtyy kokeilemaan heiluria kotonaan
ja muistaa myös miten Kannenbergin ollessa lapsi, hänen isänsä oli innokas
Quija- laudan käyttäjä.
Kannenberg ryhtyy kotonaan kokeilemaan heiluria ja hämmästyy
valtavasti kun hän kerran saa yhteyden kuolleeseen isäänsä joka kertoo asioita
joita Kannenbergin mukaan kukaan muu ei voi tietää kuin hänen isänsä.
Tämän jälkeen Kannenberg jatkaa näitä kokeitaan mutta hän ei
milloinkaan jostain syystä saa uudelleen yhteyttä isäänsä, mutta saa kyllä
vastauksia jotka ovat olevinaan hänen isältään.
Kannenberg tajuaa kuitenkin että nämä viestit eivät ole
aitoja.
Kannenberg kopioi Quija- lautaa ja kirjoittaa paperille
toiselle puolelle ' No '
 ja toiselle puolelle ' Yes ' ja samalle paperille sitten
kirjaimia ja etsii sitten vastauksia heilurin avulla ja kertomansa mukaan hän
saakin näitä vastauksia mutta hän epäröi ja miettii että keneltä hän
saa näitä vastauksia.
Hän pohtii että voisiko asialla olla Jumala tai Piru tai
enkelit tai joku muu mutta ei pääse varmuuteen siitä että kuka se on joka
vastaa hänelle.
Vähitellen hän saa yhteyden Hweig- nimiseen olentoon joka
aloittaa keskustelut hyvin intiimillä tavalla ja julistaa itsensä Kannenbergin
rakastajaksi ja kun Kannenberg protestoi niin Hweig toteaa että Kannenberg ei
mahda asialle yhtään mitään.
Hweig antaa usein merkillisiä käskyjä ja vastauksia ja
väittää kerran että jopa 40 arkkienkeliä ' tulee läpi ' tapaamaan Kannenbergia.
Kannenberg itse taas ei usko olenkaan tähän.
Välillä se joka vastaa väittää että he ovat helvetissä
olevia menetettyjä sieluja ja toisaalta Kannenbergille kerrotaan kerran että '
meitä on joukko miehiä tässä kaupungissasi ja olemme oppineet tekemäään tämän '
.
Erilaisia kehoituksia ja käskyjä ja pyyntöjä seuraa toisiaan
ja toinen on toista kummempi.
Kerran kiinnitettiin Kannenbergin huomiota erääseen
työkaluun ja kehoitettiin Kannenbergia työntämään se omaan rintaansa josta
Kannenberg kuitenkin kieltäytyi.
Usein se on Hweig joka keskustelee Kannenbergin kanssa,
mutta myös muita ja kerran he ihmettelivät sitä että eikö Kannenberg todellakaan
tiedä kuka se on joka keskustelee hänen kanssaan johon Kannenberg vastasi että
mistä hän sen tietäisi?
Kannenberghan näkee vain heilurin.
Kannenberg on sitten lopettanut työnsä konttorissa ja
hankkinut itselleen antiikkipuodin jossa jatkaa keskusteluja näiden olentojen
kanssa heilurin avulla ja vähitellen hän havaitsee että pystyy olemaan
telepaattisessa yhteydessä näihin olentoihin.
He kertovat olevansa rinnakkaisesta maailmasta ja kun
Kannenberg kysyy lisää tästä he kertovat ettei hän kuitenkaan ymmärtäisi vaikka
he yrittäisivätkin selittää hänelle.
Eräänä päivänä Kannenberg tutustuu mieheen joka on
kiinnostunut tästä heilurista ja kun he saavat yhteyden näihin olentoihin niin
eräs olennoista kertoo olevansa Betty Worth ja tämä tieto järkyttää miestä.
Kannenberg kysyy että mistä kaupungista olento on kotoisin ja saa vastaukseksi
 ' Seattlesta ' .
Ilmenee että mies oli tuntenut Betty Worthin Seattlessa
kouluaikoina mutta sitten menettänyt yhteyden häneen ja Betty oli kuollut ja
mies on kovin järkyttynyt.
Kannenberg on aina ollut luonteeltaan n. s. yksinäinen susi
mutta näihin aikoihin hän vetäytyy miltei erakkoluonteiseen elämään ja istuu
kotona usein leikkimässä heilurin kanssa aamuun saakka.
Hän ei ole myöskään yhteydessä sukulaisiinsa. Sen sijaan
hänellä on uusi miesystävä nimeltään Bill joka ei usko vähääkään koko
heiluriin.
Tämä taas synnyttää ristiriitoja heidän välillään.
Bill väittää toistuvasti että se on Kannenbergin alitajunta
ja tahallinen tai tahaton lihasten liikuttelu joka saa heilurin liikkumaan.
Kannenberg taas väittää vastaan.
Kannenberg kuulee joka päivä näitä ääniä päässään jotka
kehoittavat häntä eri asioihin ja eräänä päivänä hän saa sen käsityksen että
demonit ovat näiden äänien takana ja Kannenberg yrittää rukoilemalla päästä
eroon näistä demoneista.
Eräänä päivänä hän kuulee äänen joka sanoo että ' nyt olet
minun, mitään pakotietä ei ole ' , jonka jälkeen hän kuulee erittäin voimakkaan
äänen joka huutaa että ' antakaa tämän naisen olla rauhassa ' .
Tämän jälkeen hän kuulee taas hennon äänen joka miltei
kuiskien sanoo että ' Ida, kuka se on joka puhuu otsasi keskeltä? '
Tämän jälkeen Idan tilanne pahenee ja hän kuulee vaan
enemmän ääniä ja hänelle kerrotaan mm. että hänen tyttärensä kotona on
seinissä, tapettien alla mikrofoneja joiden kautta heitä valvotaan. Idalle
kerrottiin myös että televisiosta, mikrouunista ja lämmityslaitteesta tuli
kuulemma vaarallista säteilyä.
Kannenbergin tytär huomasi että nyt joku asia ei ole
kunnossa äitinsä kohdalla ja kun tilanne paheni niin Ida poistui tyttären
kodista ja rupesi harhailemaan katuja pitkin ja nyt Ida taas sai päähänsä että
hänen kehossaan on dynamiittia ja hän soitti poliisille ja pyysi että poliisi
tuli auttamaan häntä.
Poliisi saapuikin sitten ja vei hänet mielisairaalaan.
Kannenberg on sitten viisi viikkoa mielisairaalassa ja
kertoo reunahuomautuksena että koko tämän viiden viikon aikana hän näki
lääkärin yhden ainoan kerran saapumistaan seuraavana päivänä ja sen jälkeen ei
kertaakaan.
Hänelle annetaan kuitenkin diagnoosi ' Paranoidi
skitsofrenia ' .
Päästyään mielisairaalasta Kannenberg meni naimisiin
poikaystävänsä Billin kanssa ja jätti heilurit ja palaa heilureihin vasta 9
vuotta myöhemmin.
Yhdeksän vuotta myöhemmin Kannenberg tarttuu taas
ajatuksissaan krusifiksiinsa ja käyttää sitä heilurina ja ryhtyy jälleen
keskustelemaan olentojen kanssa ja tällä kertaa hän ryhtyy käyttämään n. s.
telepaattista kirjoitusta ja Kannenberg on tarkka huomauttaessaan että
telepaattinen kirjoitus ei ole sama kuin automaattikirjoitus.
Nämä eroavat toisistaan sillä tavalla että telepaattisessa
kirjoituksessa viesti tulee telepaattisena henkilön mieleen ja hän kirjoittaa
sen paperille.
Automaattisessa kirjoituksessa taas kirjoittaja ei saa
mitään viestejä mieleensä vaan käsi liikkuu ja kirjoittaja itsekään ei tiedä
mitä hän kirjoittaa kuin vasta jälkikäteen kun hän katsoo mitä hän on
kirjoittanut.
Telepaattisella kirjoituksella ja yhteydellä Kannenberg
ryhtyy nyt puhumaan myös ufoista ja olennot kertovat että ufot ovat olemassa,
että ne ovat muualta avaruudesta ja että niillä on tukikohtia valtamerien
pohjassa.
Kannenberg on nyt toistuvasti yhteydessä olentoihin joiden
nimet ovat Amorto ja Roger ja tässä vaiheessa Kannenbergin kirja muuttuu
tyypilliseksi kanavakirjaksi, eli kontaktikirjaksi, jossa julkaistaan olentojen
pitkiä monologeja tai olentojen ja Kannenbergin dialogeja.
Kovasti avaruusolennot tässä Kannenbergin kirjassa
mainostavat kirjaa jonka nimi on The Betty Book ja jonka Stewart Edward White
on kirjoittanut ja E. P. Dutton on julkaissut jo vuonna 1937.
Avaruusolentojen mukaan tuossa Whiten kirjassa kerrotaan
tarkasti mistä on kysymys tässä kommunikaatiossa.
Tässä on nyt muistettava että vaikka tämä kirja on julkaistu
1990- luvulla niin se kertoo asioista jotka ovat sattuneet 1970- luvulla ja
Kannenberg kertoo kuinka hän miehensä kanssa matkusti Hawaijille 1970 - luvulla
ja muukalaiset olivat kertoneet hänelle että he pystyvät näkemään Kannenbergin
silmien kautta saman kuin Kannenberg näkee.
Joten kun Kannenberg ja hänen miehensä Bill liikkuivat
Hawaijilla turisteina niin muukalaiset näkivät samat asiat kuin Ida ja Bill
Kannenberg ja kommentoivat myös näkemäänsä.
Myöhemmin muukalaiset kertovat että alunperin he asuivat
Maan päällä mutta aiheuttivat sellaista tuhoa atomi- ja muiden aseiden avulla
että joutuivat muuttamaan toiselle planeetalle jossa he nykyisin asuvat.
Muukalaiset kertovat että ufot ovat heidän avaruusaluksiaan
jotka välillä ovat energianmuotosia ja välillä ne ovat aineellisia.
Sen sijaan muukalaiset huomauttavat että n. s. MIBit eivät
ole heiltä kotoisin sekä että he eivät ole syyllistyneet karjansilpomisiin vaan
että he yrittävät selvittää mistä on kysymys MIBien kohdalla ja
karjansilpomisissa.
Kannenberg ottaa nyt yhteyttä fil. tri Leo Sprinkleen joka
on erikoistunut tämän tyyppisiin tapauksiin ja alustavan kirjeenvaihdon jälkeen
Sprinkle kertoo erttä hän on 10 vuoden ajan Wyomingin yliopistossa Laramiessa
testannut henkilöitä jotka ovat ilmoittaneet olevansa yhteydessä
avaruusolentoihin.
Sprinkle lähettää kyselykaavakkeita myös Kannenbergille ja
Kannenbergin vastattua niihin ja lähetettyään näytteitä kommunikaatiostaan
Sprinkle lähettää takaisin arvion jonka mukaan Kannenberg kuuluu tyypillisesti
siihen naisryhmään jolla on vastaavanlaisia kokemuksia ja Sprinkle luettelee
eri ammatteja joissa yleensä tavataan juuri tämän tyyppisiä naisia ja yksi asia
joka myös on tyypillinen Kannenbergille on tämä ' yksinäisen suden ' piirre,
että hän työskentelee mielummin yksin kuin muiden kanssa.
Asia johon Kannenberg puolestaan kiinnittää huomiota
Sprinklen lähettämässä materiaalissa on se että muut naiset joita Sprinkle
aikaisemmin on tutkinut käyttävät usein samanlaisia sanoja tai sanontoja kuin
muukalaiset ovat käyttäneet Kannenbergin tapauksessa ja yhtenä esimerkkinä
Kannenberg tuo esille sanan ' silta ' .
   Â
Eli hänen tapauksessaan muukalaiset ovat ilmoittaneet että
Kannenberg toimii siltana heidän ja Maapallon välillä ja myös muiden
kontaktihenkilöiden kommunikaatiossa esiintyy tämä sama sana ' silta ' .
Asia joka lukijan mielestä on varsin outo tai yllättävä tai
hauska on se että kun muukalaiset ovat ilmoittaneet että he pystyvät katsomaan
Kannenbergin silmien läpi ja näkevät samat asiat kuin Kannenberg ja pystyvät
myös kuuntelemaan hänen korviensa kautta, niin kun Kannenberg lukee Sprinklen
vastauksia niin avaruusolennot lukevat samalla samaa tekstiä ja kommentoivatkin
sitä.Â
Kun Kannenberg jatkaa kirjeenvaihtoaan Sprinklen kanssa hän
tuo esille tapauksen vuodelta 1940 jolloin hän oli autossa kahden muun henkilön
kanssa, m.m. ex- miehensä kanssa ja näkivät samana iltana Kuun kahdessa eri
paikassa. Toisella kerralla se oli täysikuu ja toisella kerralla se oli
puolikuu ja Kannenberg epäilee vahvasti että he sinä iltana näkivät ufon ja
että hänet tuolloin siepattiin ufoon vaikka hän ei ole ollut tietoinen siitä.
Kannenberg viittaa myös varsin usein Betty Andreassonin
kirjaan ja lukee sitä ja tutkii sitä ja vertailee omia kokemuksiaan Betty
Andreassonin kokemuksiin.
Professori Sprinkle ilmoitti jo ensimmäisessä kirjeessään
Kannenbergille että hän uskoo täysin kokemuksen luotettavuuteen koska
monet muut ihmiset ovat kertoneet samantapaisia asioita, mutta sen sijaan hän
ei tiedä miten pitää suhtautua kokemuksen paikkansapitävyyteen eli
siihen että onko saatu informaatio todellakin peräisin ufo-olennoilta.
Kannenberg jatkaakin keskustelujaan näiden olentojen kanssa
ja kirjan lopussa Hweig astuu taas esille määräävänä henkilönä ja Hweig
kertookin että hän on elänyt Maan päällä aikaisemminkin nimellä Victor Azimorov
ja jopa opiskellut yliopistoissa mutta sanoo samalla ettei hänen nimeään löydy
sieltä.
Eräässä 27.1.1980 päivätyssä kirjeesssään Sprinklelle
Kannenberg ilmoittaa mikä on hänen käsityksensä näistä olennoista ja hänen
mielipiteensä mukaan ufo- olennot ovat soluttautuneet ihmisiin sillä tavalla
että he ovat tunkeutuneet jopa mieleemme ja myöskin sillä tavalla että he ovat
fyysisesti olemassa tavallisina ihmisinä, toisin sanoen he eivät erotu
tavallisista ihmisistä.
Nämä jotka ovat fyysisesti olemassa Maan päällä niin he ovat
sellaisia joita on siepattu Maasta ja viety ufojen kotiplaneetalle jossa heidät
on aivopesty ja sen jälkeen palautettu Maan päälle suorittaakseen tiettyjä
tehtäviä.
Sivulla 183 Kannenberg kertoo omasta syntymästään että hän
itse asiassa on kaksonen, että hän oli n. s. ' sininen vauva 'Â eli kuollut
syntyessään ja että synnytyslääkäri oli kietonut tämän kuolleen vauvan huopaan
ja käskenyt isän hävittää sitä ja vasta sen jälkeen kuin lääkäri oli poistunut
niin Kannenbergin isoäiti oli antanut hänelle suusta suuhun tekohengitystä
jolloin vauva oli elpynyt.
Ainakin allekirjoittanut on kovin hämmästynyt tästä tiedosta
sen johdosta että kun ajattelee että synnytyslääkärin poistumiseen varmasti on
mennyt jonkin aikaa ( ilmeisesti kyseessä on ollut kotisynnytys ), niin tämän
vauvan on pitänyt olla ilman happea ymmärtääkseni aika kauan ja se että
tällainen vauva sitten herätetään henkiin, ilman aivovaurioita, on mielestäni
hyvin merkillistä.
Huhtikuun 19. pnä 1980 Kannenberg sitten hypnotisoidaan
Sprinklen toimesta Wyomingin yliopistolla Laramiessa ja Kannenberg kertoo
tällöin siitä kokemuksesta joka hänellä oli joulukuussa 1940 ja joka hänen
mielestään saattaa olla sieppauskokemus.
Hypnoosissa Kannenberg kertookin että he olivat nähneet ufon
ja hänet oli viety ufoon koska eräs ufonautti tarvitsi verenluovutusta ja
Kannenbergilla oli juuri sopivaa verta!
Tämä on ensimmäinen kerta kuin allekirjoittanut kuulee
tällaisesta verenluovutuksesta. En ole milloinkaan aikaisemmin kuullut että
siepatuilta annettaisiin verta ufonauteille.
Hypnoosissa Kannenberg kertoo myös tapauksesta jolloin hän
oli 7- vuotias tyttö ja istui puun alla kotitilallaan kun kaksi vierasta miestä
lähestyivät häntä ja kysyivät missä eräs naapuri asui ja Kannenberg oli osoittanut
sitä taloa missä tämä henkilö asui mutta sen sijaan että miehet olisivat
menneet siihen taloon he menivätkin toiseen suuntaan ja tämän tapauksen
Kannenberg on muistanut koko ikänsä muutenkin mutta hypnoosissa käy sitten ilmi
että näistä miehistä vanhempi oli puhunut Kannenbergille telepaattisesti
samalla kun hän kysyi naapurista, ja tämä oli uusi tieto joka tuli esille vasta
hypnoosissa.
Mies oli telepaattisesti kertonut Kannebergille että hän oli
valittu tiettyä tehtävää varten ja että hänen piti ponnistella koulussa ja
oppimaan lukemaan ja kirjoittamaan hyvin koska hän tulee tarvitsemaan nämä
taidot myöhemmin.
23.9.1980 Kannenberg menee lääkärille joka ottaa
röntgenkuvan Kannenbergin kallosta koska Kannenbergilla on se käsitys että
hänessä on implantteja, istukkeita.
Lääkäri joka ottaa röntgenkuvan ei ole mitenkään hämmästynyt
Kannenbergin pyynnöstä koska sattumalta hänellä on vaimo joka lukee kaiken
ufoista minkä hän saa käsiinsä.
Lääkäri kertoo sitten että röntgenkuvissa ei näy mitään
ylimääräistä mutta toisaalta jos mahdollinen implantti olisi tehty muovista tai
lasista tai muusta läpikuultavasta aineesta niin se ei näkyisikään
röntgenkuvissa.
Tässä vaiheessa Kannenberg muistaa että Hweig on kertonut
että heidän aluksensa on tehty metallista jonka molekyyylirakennetta on
muutettu sillä tavalla että se on näkymätön.
Hweig on erittäin tarkka tämän asian kanssa ja huomauttaa
nimenomaan että kyseessä ei ole metallin laminoiminen van että metalli tosiaan
muutetaan muoviksi ja Hweig käyttääkin sanaa ' muovittaminen '.
Kirjan lopussa Kannenberg kertoo kuinka hän miehensä kanssa
on matkustanut Hawaijille ja siellä löytänyt kivikaiverruksia ( petroglyyfeja )
ja Kannenberg tulkitsee ne sillä tavalla että ne näyttävät Pleijadien
tähtijärjestelmää ja kertovat ensimmäisestä ihmisestä joka tuli Maan päälle ja
osoituksena tästä Kannenberg julkaisee kuvia näistä kaiverruksista sekä myös
kuvan jalanjäljestä joka on jäänyt kiveen. Kannenberg pitää näitä todisteena
siitä että tämä on se paikka jonne avaruudesta tulleet muukalaiset ensimmäisen
kerran laskeutuivat.
Kannenberg viittaa tässä Raamattuun jossa kerrotaan
enkeleistä jotka laskeutuivat Maan päälle ja ottivat Maan päällä naisia
vaimoikseen.
Kannenberg uskoo että tämä tapahtui Hawaijilla.
Suurin osa kirjasta koostuu Hweigin monologista tai Hweigin
ja Kannenbergin dialogista ja kun Kannenberg kirjoitta tämän kirjan 15 vuotta
sen jälkeen kuin hän on käynyt näitä keskusteluja ja kuunnellut näitä Hweigin
monologeja niin hän samaistuu sen verran Hweigiin että kirjan loppusanat jotka
on kirjoitettu 31.1.1995 on kirjoitettu sekä Kannenbergin että HweiginÂ
nimissä.
Björn Borg, 2.10.2007 |