KirjasivuKeen, Trisha:UFO Contact / Abduction. A Healer' s Perspectivec / o A. T. R. I. Publications, San Francisco 1992. 65 sivua
Hiukan epäluuloisena tartun
tähän ohueeseen 65- sivuiseen kirjaan ja ryhdyn tutkimaan sitä.
En ole tämän alan ( = Healing
)Â asiantuntija ja Trisha Keen on minulle tuntematon nimi.
Tässä käytetään Trisha Keenista
sellaista titteliä kuin ' a./c.h.t. ' ja opin kirjan takakannesta että tuo
lyhenne tarkoittaa ' Alchemical and Clinical Hypnotherapy ' .
Keen kertoo sivulla 5 että
alkemiallinen hypnoterapia on ' a spiritual science of transmutation ' .
Olisiko tuon kääntäminen
suomeksi suunnilleen ' muutoksen spirituaalinen tiede ' tai ' tiede
spirituaalisesta muutoksesta '
?
Keen itse täsmentää vielä
sivuilla 5- 6 että ' vanhanajan alkemistit pyrkivät muuttaa negatiivisten
tunteiden painoa valistuneen tietoisuuden kullaksi ' .
Tämä on määritelmä joka on
minulle vieras koska olen kyllä kuullut alkemisteista aikaisemmin ja siitä että
he ovat yrittäneet muuttaa muita metalleja kullaksi mutta en ole kuullut että
olisi olemassa tällaista määritelmää alkemisteista joka liittyisi
spirituaaliseen muutokseen.
Lyijyn tai muun metallin
muuttamisesta kullaksi Keen ei puhu mitään.
Pohdittuani asiaa vähän aikaa
tajuan että jalostamisestahan on kysymys molemmassa tapauksessa.
Keen toteaa että hänen
mielestään
A)Â emme ole kehittyneimmät
olennot emmekä ole yksin tässä tai muissa universumeissa
B)Â avaruusalukset ovat
olemassa. Monet ihmiset ovat nähneet niitä monessa paikassa ja ovat
    dokumentoineet niitä jo
satojen vuosien ajan.
C) Kontaktit ja sieppaukset
ovat totta. Ihmisiin jotka ovat kokeneet tällaista pitää suhtautua
   niin suurella huolella ja
rajattomalla rakkaudella kuin perheenjäsen, ystävä, lääkäri,
   terapeutti tai psykiatri
vain saattaa tuoda esille.
Samalla sivulla Keen tuo esille
erilaisia hypoteeseja ja yksi on kontaktihenkilöstä tai sieppausuhrista ' että
hänellä on vapaa valinta ja voi lopettaa kaikki kontaktit alemman tason
olentoihin '.
Vastakkainen vaihtoehto
olisihan tässä nyt vaikkapa että ' sieppaukset tapahtuvat vasten uhrin tahtoa
' mutta vaikka Keen tässä kohtaa luettelee yhteensä 17 eri ' hypoteesia ' niin
en löydä mistään tuota kaipaamani puuttuvaa vastakohtaa hänen luettelostaan.
Näyttää siltä että Keenin
mukaan sitä ei ole edes olemassa ja tähän asiaan olisi varmasti monella
sieppausuhrilla paljon sanottavaa.
Ja kun Keen esiintyy
nimenomaan ' parantajana ' ( = ' healer ' ) niin asia onkin miltei täysin
käsittämätön.
Sivuilla 10- 12 Keen luettelee
20 oiretta ja toteaa että jos joku on kokenut näitä niin hän saattaa olla
kontaktihenkilö tai sieppausuhri.
Tästä listasta on kyllä
allekirjoittaneellakin paljon sanottavaa.
Ensinnäkin niin en ole
kuullutkaan aikaisemmin että kontaktihenkilö olisi tietämätön kontakteistaan.
Ymmärtääkseni kontaktihenkiöt ovat varsin hyvin perillä kontakteistaan ja minun
on vaikeata kuvitella kontaktihenkilöä joka olisi tietämätön omista
kontakteistaan.
Olen joskus aikaisemmin
luetellut näitä n. s. oireita muiden kirjojen esittelyjen yhteydessä ja olen
joskus hiukan ivallisestikin sanonut että jos luottaa kaikkiin näihin
lueteltuihin oireisiin niin silloin luultavasti Maapallon kaikki ihmiset
olisivat sieppausuhreja.
Esim. tässä Keenin luettelossa
on mukana että paitsi että on ' havainnut lähietäisyydeltä
ufon ' niin hän luettelee myös
sellaisia oireita kuin ' että kuulee moduloidun äänen korvissaan ' tai että on
' polvi-, selkä- tai hartiasärkyä '.
Ja tällaista särkyähän on
monella, monella, monella ihmisellä.
Keenin mukaan henkilö saattaa
olla kontaktihenkilö tai sieppausuhri jos
-pudottaa painoa selittämättömällä
tavalla,
-kokee kadonnutta aikaa,
-näkee näkyjä,
-kuulee ääniä,
-löytää kummallisia jälkiä
omasta kehostaan,
-pitää nukkua radio tai
televisio tai yövalo päällä,
-jos on epäsäännölliset
nukkumistottumukset
-herää siihen etteivät
sähkölaitteet toimi niin kuin pitäisi .
Tällaistahan sattuu kaikille
ihmisille toistuvasti, enkä jaksa uskoa että muukalaiset olisivat asialla
jokaisessa tapauksessa.
Seuraavilla sivuilla sivulle 18
saakka Keen selittää sitten tarkemmin mitä hän tarkoittaa näillä oireilla.
Sivulla 23 Keen kertoo että
Maapallo on Vapaan Tahdon Vyöhyke ja että jos on sieppausuhri tai henkilö joka
uskoo että hänet on siepattu niin hänen täytyy muistaa että hän elää Vapaan
Tahdon Vyöhykkeellä ja että on universaalisen lain vastaista tehdä jotakin
jonkun henkilön tahtoa vastaisesti.
Keen toistaa näillä sivuilla
usein tätä Universaalia Lakia ja kriittinen lukija voi tietysti kysyä että
mistä Keen on löytänyt tämän Universaalisen Lain ja kuka sen on laatinut?
Keen kertoo itse että hän joutui
mukaan tähän ufoasiaan sunnuntaina helmikuun 5. pvä 1989 jolloin hänelle soitti
henkilö joka sanoi että hänet on siepattu ja että hänelle oli suositeltu että
hän ottaa yhteyttä Keeniin.
Tällöin Keen ei ollut vielä
ollenkaan syventynyt näihin asioihin eikä tiennyt edes kuka oli suositellut
hänet tälle soittajalle.
Tämän jälkeen hän on
vastaanottanut yli 130 vastaavanlaista soittoa.
Tämän jälkeen Keen puhuu
lapsista ja pohtii sitä että onko lapsilla näkymättömiä leikkitovereita joista
he puhuvat tai onko lapsi pelokas ja piiloutuu komeroon ja huutaa
' älä anna niiden viedä minut !
'.
Tällöin vanhempien pitää pyytää
lapselta että hän kysyy olennolta jonka hän näkee että onko hän hänen
suojelusenkelinsä ja jos olento sanoo että hän on suojelusenkeli niin silloin
hän myös kertoo nimensä tai näyttää uskonnollisen symbolin joka kertoo kuka hän
on . Jos kyseessä on kristitty lapsi niin hän näyttää ristin ja jos kyseessä on
juutalainen lapsi niin olento näyttää Daavidin tähden.
Jos olento EI ole suojelusenkeli
niin se ei näytä symbolia tai näyttää monta symbolia ja tällöin tämä kontakti
on saatava loppumaan.
Samoin on meneteltävä Keenin
mukaan jos kyseessä on avaruusolento ja tällöin on myös tämä kontakti
lopetettava. ( Sivu 26).
( Allekirjoittaneen on myönnettävä
että en oikein ymmärrä Keenin logiikkaa tässä. Olen lukenut kirjan tuota kohtaa
useita kertoja ja mielestäni se on epälooginen ottaen huomioon Keenin kirjan
aikaisempaa tekstiä ).
Keen kertoo sitten muutamasta
tapauksesta jotka liittyvät lapsiin ja kertoo esim. 11- vuotiaasta Karenista
joka kerran oli yksin makuuhuoneessaan lukemassa. Hän katsoi ylös kirjasta ja
näki hahmon joka seisoi ovensuussa. Tämän jälkeen hän kieltäytyi nukkumasta
omassa huoneessaan.
Keen kysyi Karenilta jos hän
tahtoo uudelleen yhteyttä tähän olentoon ja Karen suostuu siihen vanhempiensa
kanssa ja Keenin mukaan he kutsuvat tätä olentoa uudelleen ja olento kertoi
että hän on avaruusolento ja he tekevät sopimuksen tämän olennon kanssa.
Olennon pitää aina esittäytyä
ja hänen pitää kertoa että hän toimii Jumalan nimessä ja Jumalan valossa ja
että hän ei saa
- mitenkään liittää itsensä
psykkisesti Kareniin
- ei saa tapahtua
minkäännäköisiä kokeita Karenin ruumiin kanssa
- olento ei saa tuoda mukanaan
luvatta muita ystäviään
- ei saa tapahtua
minkäännäköistä sieppausta
- minkäännäköistä haittaa ei
saa aiheuttaa Karenille.
Tässä lukija joutuu kyllä
ihmettelemään vähän tätä tekstiä että näinkö se vaan tapahtuu että kutsutaan
olentoja paikalle ja tehdään heidän kanssaan sopimuksia.
Allekirjoittanut ihmettelee
myös sitä että aikaisemminhan Keen kertoi että kontaktit avaruusolentoihin
pitää katkaista ja toisaalta hän on kirjan alussa huomauttanut että kaikki
kontaktit avaruusolentojen kanssa ovat vapaaehtoisia.
Ainakin allekirjoittanut on nyt
tässä asiassa ymmällään.
Miten päin asiat pitäisi nyt
olla?
Keen kertoo sivulla 31 että jos
kyseessä on alle 7- vuotias lapsi niin jos vanhemmat eivät hyväksy asiaa niin
he voivat pysäyttää nämä kontaktit tai sieppaukset yksinkertaisesti vaatimalla
nähtäväkseen sitä sopimusta joka on tehty lapsen ja muukalaisten välillä.
Tässä allekirjoittaneen on taas
pakko kommentoida Keenin tekstiä. Kun Keen kautta koko kirjan puhuu
kontaktihenkilöistä ja sieppausuhreista samaan hengenvetoon niin on selvää että
Keenin mielestä he edustavat yhtä ja samaa ryhmää ja tämä käsitys on kyllä
jyrkässä ristiriidassa useimpien ufoasiantuntijoiden käsityksen kanssa.
Ja Keen toteaa tuossa että JOS
vanhemmat eivät hyväksy sieppauksia niin he voivat pysäyttää niitä.
Kaiken järjen mukaanhan tämä
tarkoittaa sitä että on olemassa vanhempia jotka HYVÄKSYVÄT lastensa
sieppauksia, ainakin Keenin tekstin mukaan.
Tämä kuulostaa kyllä
uskomattomalta ainakin allekirjoittaneen mielestä.
Samoin tuo vaatimus että pitää
vaatia sopimusta nähtäväksi kuulostaa uskomattomalta.
Olisiko tuollainen sopimus
olemassa paperilla? Olisiko siinä muukalaisen allekirjoitus?
Olisiko siinä myös todistajien
allekirjoitukset?
Yritän olla asiallinen tässä
mutta näitä ihan käytännön asioita tulee kyllä pakostakin mieleen.
Sivulla 33 Keen kertoo että '
viime vuonna minulla annettiin menetelmä käytettäväksi ja tämä menetelmä
auttaa sieppausuhreja ja kontaktihenkilöitä saavuttamaan tasapainoa elämässään
ja menetelmä on ohjattu kaikilta puolin, sekä spirituaaliselta puolelta että
avaruusolentopuolelta.
Tämä menetelmä toimii
tietoisella tasolla, siis ei hypnoositasolla, ja Keenin mukaan tämän menetelmän
fyysiset tulokset ovat
- erittäin kirkkaat silmät
- ihon väri on paljon
terveellisempi
- oma paino lisääntyy 4,5 kg
koska on täysin läsnä omassa kehossaan
- parantunut verenkierto
- liikkuminen fyysisesti on
helpompaa
- fyysinen tasapaino on parempi
- pystyy tuntemaan ruumiinosia
joita ei voinut tuntea aikaisemmin
Keen luettelee edelläolevan
lisäksi joukko tunnemuutoksia, yhteensä jopa 9 kappaletta.
- henkilö tuntee erittäin
suurta iloa ja surua vuorotellen
- maailma näyttää uudelta.
Värit ovat kirkkaampia ja ilma vaikuttaa paremmalta jne.
Pitkän tähtäimen muutokset
ovat:
- lisääntynyt tunne siitä kuka
sinä olet
- seksuaalinen suuntaus saattaa
muuttua. Homoseksuaali saattaa muuttua
 heteroseksuaaliseksi
- pärjää yleensä paremmin
yhteiskunnassa
- poliittiset mielipiteet
saattavat muuttua
- ensimmäinen kerta tunne siitä
että on enemmän kosketuksessa Maapalloon
- muisti paranee
- jatkuva spirituaalinen,
fyysinen, henkinen ja tunne- elämän synteesi
Tämä vaikuttaa olevan hyvin
tehokas tämä Keenin menetelmä vaikka hän ei kerro mikä se on.
Keen lupailee kyllä paljon.
Sivulla 41 hän kertoo mm. siitä
että hänen menetelmänsä avulla
- pystyy vähentämään lääkitystä
- saa takaisin lukemisen taidon
- pääsee eroon joistakin
ruoka-allergioista
- käsiala paranee
- ajatusten kulku paranee
- pystyy menemään ulos
kodistaan
- pystyy olemaan ihmisten
keskuudessa ilman allergisia reaktioita esim. parfyymeille.Â
Keen huomauttaa tässä että nämä
asiat liittyvät potilaisiin jotka ovat kärsineet
' ympäristösairauksista ' . (
Eli jonkinnäköisistä psyykkisistä sairauksista ?- Allekirj. huom. ) .
Paljon Keen tässä kyllä
lupailee asiakkailleen.
Keen huomauttaa monessa
paikassa kirjassaan että nämä kontakti/sieppaustapaukset perustuvat
vapaaehtoiseen sopimukseen jonka henkilö on joskus kauan sitten tehnyt.
Keenin mukaan tätä sopimusta
voidaan muuttaa. Tätä seikkaa Keen toistaa moneen kertaan kirjassaan.
Kirja loppuu kolmeen
harjoitukseen joista kolmas harjoitus liittyy siihen miten pääsee käsiksi omiin
Akashi- tiedostoihin, eli niihin tiedostoihin joihin merkitään maailman kaikki
tapahtumat kautta aikojen ja tämä on Keenin mukaan yksinkertaista :
' Pitää vain pyytää että
arkiston hoitaja on kanssasi ja pyytää että hän seisoo aurasi ulkopuolella ' .
Näin helppoa se on Keenin
mukaan.
Luettuani tämän ohuen kirjan
minun on kyllä todettava että tässä kirjan tekijä Trisha Keen puhuu muukalaisista
ja eri olennoista ikään kuin hän olisi käymässä jossain virastossa tai
lakiasiain toimistossa pyytämässä ja laatimassa sopimuksia ja papereita
ikäänkuin ei tarvittaisi mitään muuta kun soittaa ovikelloa ja mennä sisään ja
pyytää nähtäväksi sitä ja tätä.
Minusta tuntuu että monella
tämän kirjan lukijalla saattaa olla vaikeuksia hyväksyä kaikkea mitä Keen tuo
esille.
Kun luen kirjan selostukset
siitä mihin kaikkiin vaivoihin Keenin hoito tepsii niin minuun iskee eräs
ajatus :
Tässähän on kyseessä erään '
parantajan ' mainoslehtinen tai oikeammin mainoskirja.
Keen on ' parantaja ' ja kertoo
tässä kirjassa mitä kaikkea hän voi parantaa. Näin yksinkertaista se on.
Ufoasiantuntijat erottavat
yleensä kontaktihenkilöt ja sieppausuhrit jyrkästi toisistaan.
Joku onkin sanonut
leikillisesti että kontaktihenkilö iloitsee kontakteistaan kun taas
sieppausuhri kauhistuu sieppaustaan.
Kun Keen kautta koko tämän
kirjan yhdistää kontaktihenkilöt ja sieppausuhrit yhdeksi ainoaksi ryhmäksi
niin allekirjoittaneen mielestä se kertoo siitä ettei Keen ole ollenkaan
perillä näistä ufologisista perusasioista.
Ja sivulla 48 saankin
vahvistusta käsitykselleni.
Keen kertoo että ' käsitykseni
mukaan itärannikolla on olemassa Treat- niminen ryhmä joka koostuu tohtoreista
ja psykiatreista. Tämän ryhmän on koonnut sieppausuhri nimeltään Budd Hopkins.
'
Tässä kohtaa allekirjoittaneen
kulmakarvat kyllä kohoavat monestakin syystä.
Ensinnäkin niin Hopkins on niin
tunnettu sieppausalan uranuurtaja että jos Keen olisi ollut vähänkin alalla
niin hän tuntisi Hopkinsin hyvin.
Toiseksi Hopkins nimenomaan EI
ole se joka on koonnut tuon ryhmän vaan tri Rita Laibow.
( Mm. suomalainen tri Rauni-
Leena Luukanen- Kilde on tuon ryhmän jäsen ).
Kolmanneksi niin Hopkins
nimenomaan suljettiin tuon ryhmän ulkopuolelle vaikka oli sieppaustutkimuksen
uranuurtaja, sen johdosta ettei hän itse ollut akateemisesti koulutettu.
( Viittaan tässä
kirjaesittelyyni Jim Schnabelin kirjasta ' Dark White ' .)
Ja neljänneksi niin en ole
milloinkaan kuullut että Hopkins itse olisi mikään sieppausuhri vaikka onkin
tutkinut ahkerasti sieppauksia.
Joten Keen paljastaa tässä
raskaalla tavalla tietämättömyyttään sieppausalasta vaikka väittää että itse on
juuri sen alan asiantuntija.
Joten palaan siihen mitä sanoin
aikaisemmin: Kyseessä on yksityisen ' parantajan ' mainoskirja enkä suosittele
sitä kenellekään.
Todettakoon reunahuomautuksena
tässä että paitsi että tämä kirja on hyvin ohut niin se on myös painettu
suurella fontilla ja rivien välillä ja kappaleiden välillä on runsaasti tyhjää
tilaa joten itse teksti tässä ohuessa kirjassa on aika lyhyt.
Kirjassa on loppujen lopuksi
aika vähän tekstiä.
Björn Borg, 21.10.2008 |