Blue Star Productions / Book World, Inc., Sun Lakes, Arizona 2003. 331 sivua
David Caywood kertoo tässä kirjassa elämäntarinansa ja siitä
missä hän on kasvanut, perheestään, ja muutoistaan eri paikkakunnille.
Allekirjoittaneen mielestä Davidin kertomus on mukaansatempaava ja erittäin
hyvin kirjoitettu ja mielestäni se antaa Davidin kertomukselle ' aidon '
leiman, päinvaston kuin monen muun kirjailijan kertomukset.
David kertoo kuinka hän jo ihan pienenä näki
makuuhuoneesssaan pieniä harmaita ukkoja ja huusi vanhempiaan apuun. Kuten
aina, niin myös Davidin tapauksessa, vanhemmat kuittasivat Davidin kertomukset
painajaisina.
Jo 5 vuotiaana David vietiin ufoon ja hänen penikseensä ja
nenäänsä laitettiin jokin ' terävä esine ' joka tuotti valtavasti tuskaa
kirkuvalle pojalle.
Ufossa oli pitkä ' Nordic ' - tyyppinen mies ja useita
pienempiä harmaita olentoja jotka tottelivat ' Nordicin ' käskyjä.
Jo 12 vuotiaana David vietiin taas ufoon jossa jokin
merkillinen laite otti häneltä siemennestettä. Ufon olennot kertoivat hänelle
että hän nyt oli sukukypsä ja pystyi siittämään lapsia mutta David oli vielä
sen verran nuori ja lapsellinen ettei hän tajunnut lainkaan mistä olennot
puhuivat.
David ei nuorempana osannut yhdistää sieppauksiaan
avaruusolentoihin vaan kuvitteli että kyseessä oli jonkinlainen psyykkinen
kokemus, ja niin kuin monen muun sieppausuhrin tapauksessa, David järkyttyi kun
näki eräänä päivänä erään kirjakaupan ikkunassa Whitley Strieberin kirjan
' Communion ' kannen muukalaisineen. David osti heti
Strieberin kaikki kirjat ja kahlasi niiden läpi ja oppi vasta nyt että oli
olemassa avaruusolentoja ja sieppausuhreja.
Seikka jonka David tuo esille useita kertoja
kertomuksessaan, vieläkin aikuisena hämmästyneenä asiasta, on se miten hänen
äitinsä reagoi Davidin kertomuksiin ja kokemuksiin kun David oli nuori. Toisin
sanoen hänen äitinsä ei reagoinut ollenkaan vaan vaikutti yllättävän
passiiviselta. David kertoo useita esimerkkejä tästä, mm. siitä kuinka hän
kerran oli kadoksissa jopa neljä tuntia ja hänen veljensä ja äitinsä olivat
etsineet häntä epätoivoisesti löytämättä häntä. Sen sijaan äiti, joka muuten
oli aina kuulustelemassa Davidia missä oli viipynyt, ja nytkin oli ollut miltei
epätoivoinen Davidin katoamisesta, ei tällä kertaa kysynyt Davidilta yhtään
mitään missä oli ollut.
Toinen esimerkki jonka David kertoo oli kuinka hän aivan
pienenä oli ollut äitinsä kanssa keittiössä kun pienet harmaat olennot tulivat
hakemaan häntä. Äiti oli tiskaamassa eikä välittänyt ollenkaan Davidin kauhusta
ja huudoista vaikka David sananmukaisesti tarrautui kiinni äidin jalkoihin.
David toteaa tästä tapauksesta että vaikka äiti ei olisi nähnytkään näitä
pieniä harmaita olentoja, David ei aikuisenakaan ymmärrä mistä syystä äiti ei
välittänyt tippaakaan hänen kirkumisestaan, huudoistaan ja kauhustaan, vaan
jatkoi tiskaamista kuin mitään ei olisi tapahtunut, ikäänkuin äiti olisi ollut
jonkunlainen robotti.
Tähän liittyen David kertoo että hänen isoäitinsä oli kerran
kertonut hänelle omista kokemuksistaan teini- ikäisenä kun hän oli nähnyt
hopeisen kiekon josta tuli sininen valosäde ja miten hän tämän säteen avulla
oli
' leijunut ilman halki ' . Davidin mielestä sieppaukset ovat
tosiasia joka
' kulkee suvussa ' .
Vanhempana David vietiin useita kertoja ufoon jolloin
laitettiin n. s. implantti taas hänen nenäänsä. Kerran David oli ruokakaupassa
jolloin hänen nenänsä rupesi vuotamaan verta. Ruokakaupan myyjä auttoi Davidia pesuhuoneeseen
jossa hänen nenästään putosi pesualtaaseen jokin pieni metallinen esine joka
kuitenkin katosi samantien viemäriin.
Vähän tämä jälkeen David siepattiin uudelleen ja muukalaiset
kertoivat että ' tällä kertaa he laittavat Davidiin implantin joka ei irtoa ' .
Myöhemmässä röntgentutkimuksessa lääkäri oli todennut Davidille että hänen
aivoissaan oli ' jokin vieras metallinen esine ' . David ei ollut kertonut
lääkärille lainkaan sieppauskokemuksistaan.
Allekirjoittaneen
kirjaesittelyssä, jossa esitellään Kevin Randlen, Russ Estesin ja William P.
Conen kirjaa ' The Abduction Enigma ' olen maininnut kuinka Randle, Estes ja
Cone tuovat esille erään tietyn seikan sieppausilmiössä:
' Lisäksi siepatut yleensä ovat henkilöitä joilla on
ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, tavalla tai toisella. He ovat joka
homoseksuaaleja, biseksuaaleja, hyperseksuaaleja tai sitten täysin seksittömiä.
Lyhyesti sanottuna, heillä ei ole ' tavanmukaista normaalia seksielämää' .
Kirjantekijät toteavat samalla että siepatun seksielämä on
aihe jota sieppaustutkijatkin ovat aina johdonmukaisesti välttäneet
tutkimuksissaan. Sieppaustutkijat ovat kyllä kirjanneet että joku siepattu
esim. elää lesbosuhteessa, mutta siihen asia onkin sitten jäänyt eikä asiaa ole
pohdittu syvemmin. '
Vaikka allekirjoittaneella ei ole mitään sanottavaa tuohon
väitteeseen, puolesta eikä vastaan, niin tuo käsitys tulee mieleeni lukiessani
David Caywoodin kirjaa. Vaikka David ei mainosta sitä sen kummemmin niin
kirjasta ilmenee aika selvästi että hän on homoseksuaali joka on elänyt 17
vuoden ajan yhdessä miespuolisen partnerinsa, Keithin, kanssa.
Tähän asiaan liittyy myös se että Davidin ja Keithin
tuttavapiiriin kuuluvat yhdessä asuvat ' Bob ja Gracie ' , eli aikuinen mies
joka asuu äitinsä kanssa.
Tukeeko tämä nyt sitten Randlen, Estesin ja Conen väitettä
tai ei, sitä en mene sanomaan, kerron asiasta vain ohimennen.
Päinvastoin kuin Davidin kertomus niin Landi Mellaksen
kertomus ei vakuuta minua ollenkaan. Syy on yksinkertaisesti se että kun Landi
kertoo siitä ufosta jonne hänet on viety niin hänen kertomuksensa siitä miltä
ufo näytti sisältäpäin on täydellisessä ristiridassa kaikkien muiden
sieppausuhrien kertomusten kanssa. Kun kaikki muut sieppausuhrit, miltei
poikkeuksetta, ovat kertoneet miltei steriilistä ympäristöstä jossa ei ole edes
huonekaluja, vaan korkeintaan joku tutkimuspöytä, niin Landi kertoo ufosta
jonka sisäpuoli muistutti esim. Helsingin vanhoja raitiovaunuja joissa oli
katosta roikkuvat hihnat joista matkustajat pitivät kiinni matkan aikana.
Helsingin vanhoissa raitiovaunuissa oli puiset penkit mutta Landin ufossa oli
nahkaiset nojatuolit, ja paikka näytti miltei lentokoneen matkustamolta.
Landi kertoo myös siitä kuinka hän kerran saapui ufoon jossa
' oli vastaanottotiski, pöytä ja vaasi ' jonka jälkeen muukalainen jolla on
' medaljonki kaulassa ' vie Landin voimistelusaliin jossa
suuri joukko lapsia on leikkimässä.
Myös Landin pitkä selostus siitä kuinka hän eräänä yönä
heräsi asunnossaan, asuntovaunussa, likaisena ja ulko- ovi raollaan keskellä
yötä on mielestäni aika uskomaton. Landi kertoo kuinka hän oli ollut ufossa ja
lopuksi karkasi siitä hyppäämällä ulos ufon ikkunasta joka särkyi.
Landi juoksi karkuun ja kiipesi lopuksi puuhun josta hänen
takaa- ajajansa löysivät hänet ja raahasivat takaisin ufoon.
Oli luultavasti Landin onni että ufo sattui olemaan lähellä
maanpintaa kun hän hyppäsi ikkunasta.
Sanon niin kuin asia on: En ole milloinkaan aikaisemmin
kuullut tai lukenut että joku olisi karannut ufosta hyppäämällä ulos sen ikkunasta
joka kaiken lisäksi oli niin heikko että se särkyi.
Tällaista ei ole milloinkaan kerrottu sieppaustapausten
yhteydessä ja myös tämä kohta saa minut suhtautumaan epäluuloisesti Landin
kertomukseen.
Landi kertoo myös siitä kuinka hän eräänä yönä heräsi siihen
että vieras nainen oli kumartuneena hänen sänkynsä ylle. Landi ei kuitenkaan
yrittänyt karkuun vaan sanoi vain telepaattisesti naiselle ' terve ' .
Myös tämä kuulostaa uskomattomalta koska suurin osa
ihmisistä ei kylläkään säilyttäisi rauhallisuutensa tuolla tavalla herättyään
keskellä yötä siihen että vieras nainen on kumartuneena sängyn ylle.
Oli miten oli, niin sekä Landi että David kertoo siitä
kuinka heille on ufossa näytetty pieniä lapsia ja annettu ymmärtää että nämä
lapset ovat heidän omia hybridilapsia. Landille näytetään noin kuusivuotiasta
tyttöä ja kun Landi sillä hetkellä on 20- vuotias niin hän yhdistää asian
siihen että hän 14- vuotiaana koki merkillisen tapahtuman kodissaan . Landi
arvelee että häneltä vietiin munasoluja juuri tuolloin ja tämä sopisi siihen
että lapsi on noin kuusivuotias Landin ollessa 20- vuotias.
Myös Davidille näytetään ufossa tyttöä ja annetaan ymmärtää
että tyttö on hänen hybridilapsensa. David saa myös tietää että hänellä on myös
ollut poika mutta tämä oli kuollut pienenä. David kysyy jos hän voi ottaa tytön
mukaansa mutta saa kieltävän vastauksen koska tyttö ei pysyisi hengissä Maassa.
Vähitellen Davidin ja Landin kertomukset muuttuvat
sieppauskertomuksista kontaktikertomuksiksi. Landi matkustaa muukalaisten kotikaupunkiin
ja menee ' erittäin moderniin taloon ' jossa ihmisenkaltaiset olennot ottavat
Landia vastaan.
Huone jossa Landia haastatellaan muistuttaa erittäin paljon
tavallista huonetta puisine pöytineen ja muine huonekaluineen ja henkilökunta
onkin pukeutunut tavallisiin farkkuihin. Landille tarjotaan myös kahvia.
Landille kerrotaankin että huone on sisustettu tahallisesti
sillä tavalla että se muistuttaisi tuttua paikkaa.
Landi joutuu nyt ' työpaikkahaastatteluun ' jonka jälkeen
hänet
' hyväksytään ' uuteen rooliinsa joka on ' sihteeri-
tiedottaja ' . Landin tulee kirjoittaa muistiin kaikki kokemuksensa ja
kuulemansa ja muukalaisten antamat varoitukset ja varoittaa ihmiskuntaa
tulevasta katastrofista joka kohtaa Maapalloa lähitulevaisuudessa.
Ihmisten pitää myös raivata pois ne tyrannit jotka kiusaavat
ihmiskuntaa ja erityisesti mainitaan Jugoslavian Slobodan Milosevic, joka
sitten raivattiinkin pois.
Lukijan helpotukseksi jopa Davidkin toteaa että hänen on
vaikeata uskoa Landin kertomuksia
Muukalaiset kertovat olevansa kotoisin ' Alcyon- nimisestä
tähtijärjestelmästä joka sijaitsee Plejadeissa ' . He kuuluvat avaruuden
' Federaatioon ' .
Eräänä päivänä Davidin ja Keithin ovelle koputettiin ja
ventovieras mies seisoi ulkona ja hoputti molempia mukaansa autoonsa.
Tottelevaisesti David ja Keith lähtevät ventovieraan ' Gregoryn ' mukaan
katsomaan jotakin
' erikoista ' ja kun he saapuvat eräälle järvelle he näkevät
järven yläpuolella useita avaruusaluksia. David siirtyy yhteen alukseen mutta
Keith jää autoon eikä uskalla mennä alukseen. Nyt Davidille, samoin kuin
aikaisemmin Landille, tarjotaan aluksessa kahvia. Ja nyt Davidkin uskoo Landin
kertomuksia kahvitarjoiluneen.
Landin matkat jatkuvat ja ulottuvat sitten niin moneen
paikkaan, aikaan, taholle ja tasolle että lukija tuskin enää pysyy mukana
kertomuksessa.
Landi matkustaa ajassa taaksepäin entiseen elämäänsä. Sen
jälkeen hän onkin bussissa matkalla Chicagoon salaiseen huippukokoukseen johon
ottavat osaa bussissa olevat kolme muukalaista, joista yksi toimii
kuljettajana. Bussia Landi sanoo ensin isoksi ja seuraavassa lauseessa
pieneksi. Kokoukseen ottaa osaa hallituksen tärkeät edustajat, vaikka Landi ei
osaa sanoa ketkä nämä tärkeät henkilöt ovat. Kokouksessa käsitellään tulevaa
yhteistyötä ihmisten ja muukalaisten välillä.
Seuraavaksi Landi matkustaa ' interdimensionaalisessa
avaruusaluksessa ' .
Kirjan loppuosa muuttuu sitten tyypilliseksi
kontaktikirjaksi jossa Landi puhuu spirituaalisesta heräämisestä, mayoista,
chakroista ja kosmisista muutoksista. Kontaktikirjojen tyypilliseen tapaan
Landilla on myös loputon vuoropuhelu Hengen kanssa enkeleistä, Jumalasta,
muinaisista astronauteista jne. , jne.
Fil. tri Richard Thornes, joka on suorittanut Davidille
regressiohypnoosia, on myös kirjoittanut 5- sivuisen liitteen kirjaan ja
pohtii tässä liitteessä sitä että kvanttifysiikka saattaa selittää monta asiaa
ufoilmiössä. Thornes toteaa myös että hän uskoo että kirjan päähenkilöt David
E. Caywood ja Landi B. Mellas kertovat tarinansa totuudenmukaisesti niin kuin he
kokevat asian.
Jos joku tahtoo yhteyttä kirjan tekijöihin, heihin saa
yhteyttä osoitteella www.theothersky.org
Björn Borg, 6.1.2007
Takaisin kirjaesittelysivulle